Etiketter

Steilo-Gjæva t/r

Ny tur i dag, men i dag padlet jeg sammen med to andre. På dette kartet er merket av Lekang, vi startet på Steilo som ligger litt lenger sør men ikke er merket av med navn på det kartet. Så padlet vi ut til den holmeøya som ligger nordøst for der.

Dessverre oppdaget jeg før jeg skulle av gårde, at det var blitt hull i posen til fotoapparatet, så jeg måtte bruke en som jeg må ha apparatet opp av for å ta bilder, derfor blir det denne gangen kun bilder fra der vi hadde rast. "Baksiden" av holmeøya, som forøvrig heter Gjæva.

Det var litt overskyet i dag, men ikke så tungt skylag som i går. Så det var flott lys underveis på turen. Vi rakk akkurat å komme i land før det blei skikkelig mørkt.

I dag var det litt bølger, og det var jo skøy (og passelig slitsomt!). :) Merkeligste var da vi skulle padle tilbake, og fikk bølgene fra andre siden - jeg ante ikke at jeg hadde en "godside" og en dårlig side hva bølger angår... Men det har jeg altså. Veldig rart når de kom inn fra venstre, ja.

Forfriskende søndagstur. Jeg liker bølger! Selv om jeg helst hadde sett at de kom i et slags system... ;) Men da hadde det vel fort blitt mer kjedelig også, kanskje. Må si meg fornøyd med denne helga, padletur tre dager på rad - korteste først, så litt lenger og i dag er jeg dausliten etter siste tur. Slett ikke verst!

Så har jeg fått mail fra en av de andre på turen, så da må det legges til bilde av oss, og kart - sånt kan man fikse når man har fancy greier. Må vurdere å kjøpe sånn fancy kartdings (også kalt GPS) etterhvert jeg også, det er jo artig å se hvor hen man faktisk har padlet hen. Og kjekkere å ha i bloggen enn link til et dustekart... ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentar - ja takk! :)