Etiketter

Bare litt testings heime

Været har i det siste vært ganske ustabilt. I går regnet det masse, i dag har det snødd - mens det en kort stund midt på dagen var som på bildet over. Jeg hadde egentlig bestemt meg for at det var for kaldt for meg å dra utpå, siden jeg bare har padlevotter som jeg ikke får til å bruke. Men når sola kommer fram på denne måten her, så...

Det var ikke annet å gjøre enn å hive seg i tørrdrakten og komme seg utpå en snartur. Her ser vi mot Sortlandbrua, bygene pleier ofte å følge fjellene borti der og ikke komme denne veien, det er kjekt.Dessverre noen unntak, som i skrivende øyeblikk. (Det laver ned nå et par timer etterpå.)

Jeg padlet bare litt att og fram på sundet foran huset, var litt stilig med isflak i vannet og sånn. Men det derre spruttrekket er altså enda verre å få på når det er kaldt.

Før jeg dro utpå så jeg en sel rett ut fra naustet omtrent, men den så jeg ingenting til når jeg kom ut. En del ender var det som vanlig å se - men ikke ærfugl. Det pleier det å være rett ut av naustet, men de ligger nok litt lenger ut enn jeg pleier å padle så uansett. Jeg holder meg nært fjæra, spesielt nå som det er så kaldt.

Blei en kort tur - vindmessig og sånt kunne jeg nok padlet lenger, men uten votter ble det FORT kaldt og bare å pelle seg på land. Men jeg vet nå i hvert fall at kajakken fortsatt virker, he he.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentar - ja takk! :)