Etiketter

Sykehusbukta

Onsdag kom det mail, med årets program for Vesterålen Padleklubb. Første tur skulle være i dag, fra sykehusbukta (Stokmarknes). Var våken tusen ganger i natt og hørte på vinden som laget et helsikes rabalder, og gledet meg til de flotte bølgene. Blei derfor lang i maska da jeg sto opp - det var blikkstille på sundet! Været var ellers sånn som på bildet - men det var meldt, så jeg var forberedt på den. Litt sludd i trynet går faktisk helt greit - da kjenner man at man lever. :) (Det er det jo greit å vite med sikkerhet.)

Et par skarve plussgrader var så lite at GPSen gikk tom for batteri underveis (det skulle egentlig være nok), jeg padlet ikke tvers over land nei... Man ser nå greit hvor hen vi var, det er det viktigste. Litt surt å ikke få målt farta på retur med vinden i ryggen da, men. Bare litt.

Ja, for vind var det likevel! :) Kjørte av gårde i stilla, og det var ganske flatt og kjedelig hele veien, helt til første bru. Der var det bølger på andre siden. :) Elingene gikk tett, men når det plasker i bølger så er det i grunnen ikke så nøye om det kommer ned fra himmelen eller opp fra sjøen. Annet enn hvis man har munnen åpen, da er faktisk saltvann verst, eling å foretrekke. ;)

Her er vi utpå, Sandnes til høyre og utimot venstre i bildet var målet. Det virket veeeldig langt i motbølger og gikk ganske treeegt. Nå er jeg ikke kjent for å ha flust av tålmodigheter å ta av, men det GIKK tregt. Så tregt at jeg ikke sjekket GPSen. Da er det bare å tenke på hvor mye kjappere det kommer til å gå neste gang, når jeg er blitt råsterk av denne turen og skuldra i tillegg er i orden... He he...

Framme! Helt ved egen hjelp, ingen sleping (*fnys*) eller noenting.

Været var fortsatt ikke noe særlig, så vi leita oss fram en plass med le for vinden for å innta de medbragte saker. Jeg vedder på at ingen ser det, men til venstre i horisonten her kommer hurtigruta... Den er der, jeg så den - såvidt. (Nei, det er ikke en som tørrtrener på land jeg har nede i bildet, men en som har fotoapparatet festa på åra...)

Jeg måtte jo ha et bilde av hurtigruta, hvor man faktisk SER den også. :) Her ser man også litt at jeg ikke tuller om bølger - det VAR bølger. Bølger er skøy.

Det blir finest bilder når det er blåvær, men gråvær kan være artigst likevel. :) Selv om det godt kunne bli litt mer behagelige temperaturer nå som vi har entret mai, så har det sin sjarm dette været også

Så får vi oppdatere med bilder fra Remi:
Her peker kajakken hans ganske rett mot målet.

Her har vi rykket tilbake til start inne i Sykehusbukta. Det blir nok litt kjekkere å sette ut her når snøen forsvinner. Hersens snø.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentar - ja takk! :)