Etiketter

Vågehamn, Svellingan-området

Remi planlegger tur med padleklubben utimot Svellingan-området til sommeren, og skulle på rekognoseringstur etter camp-plasser. Vi var et par stykker som heiv oss med i dag. Det var et fantastisk vær, med sol stort sett hele dagen mens vi så bygene gå forbi i de fleste retninger rundt oss. :) Definitivt riktig plass å være denne dagen.

Det ble en rolig tur med mange innlagte pauser. For hver strandflekk skulle Remi i land og sjekke forholdene (det var jo hele vitsen) for ilandstigning og telting. Helt ypperlig for meg. Denne plassen fikk ikke av de høyeste terningkastene, men han ble et fint motiv mot den blå himmelen?

Det hadde vært frost om natta, så vi tydelig i fjæresonen.

Mange kule mønstre i tang og is.

Føøøørstemann!!!

Her var det flotte forhold, terningkast 5! (Som i praksis var det høyest mulige, ettersom absolutt alle fikk trekk for mangel på ferskvann.)


Første matpause. Brødskiver er flott turmat, særlig med varm drikke til. 


Utrolig flotte skyer sørover!

Denne syntes jeg var litt stilig da. Det sto flere sånne opp av sanden det ene stedet vi var i land.

Foto: Bent Bakkan
Posering for fotografen, så han fikk med både strand(sand) og de hvite, flotte fjellene i bakgrunnen.

Hurra, det gikk an å padle gjennom her! Se så klart vann, forresten.

Vannet var så klart at jeg skimtet denne her nedi da jeg padlet gjennom etter å ha tatt forrige bilde. Det ble fluksens stopp, bakking, og forsøk på å få den opp av vannet. Det var litt dypt, men en vingåre kan fungere litt som spade. Et under at jeg ikke tippet rundt, men etter en DEL forsøk så gikk det til slutt å få den opp for å se nærmere på den.

Da vi gikk i land for neste matpause, ble jeg møtt av denne dødningeskallen på stranda. Vi turte å spise der likevel, heldigvis. :)

Vi klarte å finne ved nok til et lite bål, men gutta sverget likevel til Real turmat istedenfor pølsegrilling som de ble tilbudt. Jaja, man får bestemme selv når man er voksen.

Jeg har ikke mottatt bilde av min middagslur her, så da antar jeg at det ikke finnes. Med fôret fjellduk er det imidlertid en smal sak å få seg en fin kvil på en stein i fjæra. :) Det har jeg testet ut.

Dette er antagelig det minste jeg noengang har sett av denne type skjell. Og se den sterke fargen!

Dette bildet er bare for å vise enda en gang hvor flott det er ute i dette området...

En naturlig steintrapp som fører opp til? Vet ikke, får kanskje sjekke nærmere på neste tur.

Her er kajakken min tom, for jeg har vært i land på en holme og hentet denne store, flotte blåsa jeg oppdaget plutselig. Og for en gangs skyld når jeg har oppdaget en blåse, så var den hel!

Remi er tøffere i Inuk enn meg, så etter Bent hadde reipet den godt fast på bakdekket tok han på seg oppgaven med å padle den inn tilbake til Vågehamn.

Flott tur. Dette er et ganske så stort område, padler man imellom holmer og skjær her så kan man nok holde på en stund. Vi hadde jo noen konkrete plasser vi skulle sjekke ut og holdt oss til planen - så her er det MYE som gjenstår til en annen gang. :) Et område som absolutt kan anbefales.

4 kommentarer:

  1. Nydelige bilder! Og utrolig praktisk med padlekamerater som kan kan gjøre jobben mens du tar en hvil. Max uttelling for begrenset energi!

    SvarSlett
  2. Takk! Dette er generelt praktiske padlekamerater. :) Fikk slumre så lenge som jeg trengte, uten noe vekking. :)

    SvarSlett
  3. Hi,

    Great site! I'm trying to find an email address to contact you on to ask if you would please consider adding a link to my website. I'd really appreciate if you could email me back.

    Thanks and have a great day!

    SvarSlett
  4. Email you back on what address? ;)

    SvarSlett

Kommentar - ja takk! :)