Etiketter

Holmstad og Eidsfjord

Hjemme satt jeg i den tykkeste tåka på ettermiddagen, med en god porsjon vind på sundet. I Eidsfjorden derimot var det flat fjord og nydelig sommervær, fikk jeg beskjed om. Det var bare å få kajakken på taket og av gårde. Jeg var ikke blitt lurt - det VAR fint der, og jeg padlet min andre tur uten tørrdrakt i år. :) Kortermet ullskjorte fikk duge.

Har fortsatt ikke fått tilbake åra mi, men fikk låne vingåre hos Bent. Det gikk ganske greit etterhvert, selv om den hadde større og merkbart tyngre åreblad enn min. Her har vi kommet fram til ei flott rullesteinfjære, hvor vi gikk i land. Fortsatt knall blå himmel og varmt!

Årsak til ilandstigning: Banking (inkludert påfølgende spising) av tørrfisk! :D Jeg fant krøkebær også.

Men tåka var ikke langt unna viste det seg!

Med tåka kom det kald vind, så det var bare å hive på seg tørrdrakten jeg var smart nok til å pakke med i båten. Etterhvert var det bare ørsmå hull her og der, hvor vi kunne ane at tåka ikke er uendelig.

Den vinden som kom med tåka ble selvsagt motvind på returen (det er vel stort sett sånn at motvind kommer, medvind forsvinner...). Men det bygger seg jo ikke bølger når det kommer rett fra land, såpass kort. Det blir bare seeeigt...

Fortsatt fint på stranden på Holmstad da, selv om det ikke var like blå himmel som da vi satte ut! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentar - ja takk! :)