Etiketter

Heime-Jennestad

Våknet til ca. null grader i dag. Overskyet. Ikke de mest fancy fargene akkurat. Men det var lite vind, så da heiv jeg på meg for en liten padletur likevel.

Hurtigruta har tatt på seg adventspynten. Jeg hadde også lys på kajakken, men bare ett. Det blir ikke skikkelig lyst om dagene, det er jo bare noen dager til mørkeste tidspunktet på året. Så jeg padlet med lys hele turen i dag. Mens jeg lå og ventet på at Hurtigruta skulle komme nærmere, fløy forøvrig ei ørn forbi, og ei havelle lå og svømte like bortenfor meg. Ellers var det mest svarte fugler å se i dag, kråker og skarv. (Og tre ærfugl-hanner og noen teist.)

Hit bort tok jeg turen, til Jennestad Handelssted. Det mørkeste fjellet bakom der er Reka. Flott fjell, som jeg ikke har giddet å klatre ennå. Vi får se neste sommer, om det passer.

Det var ikke bare helt grå himmel, det kom litt an på hvilken vei man snudde seg.

For en gangs skyld var det nokså høyt vann da jeg kom til Jennestad, kanskje det kunne gå an å padle under brua! Tøft! Bare det ikke sto FOR høyt, så det ikke var plass under... Hm.

Det var faktisk så høyt at steinmuren under brygga ble nesten borte. Den synes jeg er veldig fin, men det ser man jo lite av her når det meste er under vann.

 Joda, under brua var det akkurat plass til å lirke seg fram innunder.

Her har jeg aldri padlet før! Ofte ligger det helt tørt her, men i dag duppet det til og med kule isflak her. :) Artig å ha gjort det.

På returen fant jeg ei lita elv som det også gikk an å padle litt opp nå, men bare akkurt til innenfor brua. Her har jeg snudd og ligger med akterenden oppå iskanten. :) Denne brua har jeg mange ganger tenkt å ta bilde av når jeg har kjørt forbi, men aldri gjort. Så ble det fra kajakken, til slutt. :)

Det var blitt nokså mørkt da jeg kom tilbake. Ikke den mest spennende turen akkurat, og det var faktisk litt tungt å padle i dag. Men jammen var det godt med frisk luft, likevel. :)

2 kommentarer:

  1. Takk! :) Var ikke så mye å lage noe av denne gangen, men forbausende mange bilder ble ok (for bloggbruk) av de jeg tok. Det er nå jeg virkelig har nytte av kompaktkamera med 2.0 i lysstyrke. Det hadde nok ikke blitt det samme med det vanntette i dag, nei. :)

    SvarSlett

Kommentar - ja takk! :)