Etiketter

Standard utstyr

I dag er Inuken den eneste som har vært på tur i dette uværet, og den gikk ikke lenger enn over (forhåpentligvis over, og ikke i...) steinhaugen og i hekken. Grei dag for å blogge litt utstyr igjen.

Dette er utstyret jeg har nokså fast med meg. Alt uten den grå boksen er fast i en vanntett pakksekk, og med uansett. (Hodelykta tar jeg riktignok ut av sekken på sommeren og den ikke trengs.) Den grå boksen har jeg med litt ettersom hva jeg skal på, men den er stort sett med den også. I tillegg har jeg alltid med fjellduk, men det varierer litt om jeg har den tynne eller den tjukke med - eller til og med begge deler.

Nødmat, førstehjelpspute, multiverktøy, reservefjær til roret, hodelykt, reservebatteri, engangs gummihansker, sportstape, noen tørk dopapir og plaster på boks.

Oppi førstehjelpsputa har jeg dette her. Det er stort sett det som var oppi opprinnelig, så har jeg tatt ut noen par gummihansker og puttet oppi litt plaster, tabletter og sårsalve.

Oppi den grå boksen ligger det mer sånn overnattingsturting og sånt. Varmedingser til hender og føtter, ekstra batteri og minnekort til fotoutstyr, linser, øyedråper, soveting, tannpussting, lighter, fuktighetskrem og antibac.

Jeg ser foreløpig at jeg mangler solkrem, AAA-batterier og sånn antikløvæske.

Ellers? Åpenbare mangler?

4 kommentarer:

  1. Kirurgstrips- etpar lange og etpar korte. Finnes pakker som inneholdr begge deler. Utrolig fint hvis man får et dypt kutt for å holde sårflatene sammen. Hadde du med sånn vanntett tape forresten? Fint hvis d er fingeren som trenger plaster, eller andre deler av kroppen som blir utsatt for sjøvatn med ukjent bakteriologisk innhold....

    SvarSlett
  2. Hm, hva i all verden er kirurgstrips? Får sjekke det opp.

    Plaster på boks skal forsegle små sår greit (bør kanskje prøve det), gnagsårplaster fungerer også bra i så måte også for litt større greier, så det bruksområdet tror jeg at jeg har dekning for allerede.

    SvarSlett
  3. Dette var nyttig, Marian. Skal se nærmere på utstyrslista di, har lenge tenkt at jeg skulle lage et eget sett for å ha i kajakken, ikke bare i ryggsekken som jeg bruker på fotturer.
    PS.....savnet Goproen her...... :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, du får si fra hvis du ser andre ting man bør ha med, alltid. GoProen er ikke nevnt her av den enkle grunn at den har ingenting nedpakket å gjøre! ;)

      Men jeg ser at pakklista kanskje bør oppdateres, med GoPro nevnt spesifikt. ;)
      http://padlemia.blogspot.no/2012/08/pakkehuskeliste.html

      Slett

Kommentar - ja takk! :)