Etiketter

Olympus Though TG-2

I 2013 har jeg kjøpt meg dette kameraet. Vanntett og støtsikkert. Og det tar definitivt bedre bilder enn de forrige vanntette kameraene jeg har hatt. Kan sånn sett anbefales.

- I tillegg kan jeg anbefale Olympus som merke. Da kameraet gikk opp under bruk selv om låsingen var på, og det dermed ble ødelagt av saltvann, tok jeg kontakt med dem. - Svisjsvosj, jeg sendte kamera inn, de så kjapt på det og sendte meg et nytt. Upåklagelig kundeservice, i motsetning til for eksempel Canon som jeg ikke vil ha mer enn helt nødvendig med å gjøre heretter.

Det har fått forskjellige kule funksjoner, for eksempel en "dramatic" som kan være ganske tøff å bruke hvis det f.eks. er litt bølger. Verdt å prøve ut.

Dette er mer lyssterkt enn de forrige jeg har hatt. Det er imidlertid noen ulemper med dette kameraet:
- Det lager for mye kontrast og metning særlig når det er sol. En del bilder blir etter min mening ødelagt av det. Ser ut som amatører har gått amok med kontrasten i Photoshop, jeg synes ikke sånt er å trakte etter.
- Ringen foran ramler lett av. (Ikke farlig, men irriterende.)
- Det tar ikke bilder i RAW-format. (Savnes når man er vant til det, og savnes særlig pga. nevnte kontrastproblem!)

Likevel, det er veldig kjekt å ha. Med dette tar jeg bilder jeg ellers ikke ville ha fått, så får det heller være at det finnes vanlige kameraer som er bedre. Et vanntett kamera er jo faktisk med. :)

2 kommentarer:

  1. Er veldig enig med deg MM, et vanntett kamera kan du faktisk ta med og bruke når du vil. Tror nok du kan justere kontrast og slikt i menyen på kameraet.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er mulig, men jeg har ikke klart å finne det ennå i hvert fall. :(

      Slett

Kommentar - ja takk! :)