Etiketter

Første nyttårsdag - Nordkappen kan rulles

Kompaktkamera synes ikke det er så mye lys for tiden, og det er vel ikke egentlig det når det er gråvær. Men det går nå an å se at her sitter en liten fjæreplytt i fjæra, den ble litt forstyrret i måltidet sitt da jeg kom ned. Nåja, det er nå bare såvidt den lar seg forstyrre, den er ikke pysete den der karen. :)

Ikke så veldig vits å måle vind denne dagen akkurat, men har man ny, fancy måler så har man ny, fancy måler... Og da må det måles... (4-5 grader i lufta, 4-5 grader i vannet i dag også.)

Grått og grått, helt overskyet var det nå ikke, riktig så fint var det egentlig - om man ser bort ifra fotolyset. :) Farger er det evig nok av, i hvert fall. Og mer blir det nok, jo nærmere sola kommer. (Den er tilbake her rundt den 20., om det er klarvær.)

Jeg skulle ikke padle noe lang tur i dag - første nyttårsdag skulle året rulles inn. Det måtte jo sjekkes om også Nordkappen kan rulles. (Ikke at jeg var så veldig i tvil, men man VET jo ikke før man har prøvd.) Så jeg padlet rett over sundet, for å prøve på mitt private lille treningssted i vika ved Kringelneset.

Passelig kjølig i vannet, men det var nå ikke is på overflaten sånn som det var forrige gang... Så sikkert varmere. ;) Klar  - ferdig - !

Dette var det bildet jeg fikk som det var mest action på. Nordkappen kan rulles på begge sider - og det viste seg at jeg faktisk kan sculle ferdig ruller som blir mislykket. Hah! Det ante jeg ikke noe om at jeg kunne - men når man tilfeldigvis gjør det, så må man jo kunne det? ;)

Litt kult bilde? Goproen levde sitt eget liv, noen ganger funker det greit.

Til slutt, bilde av de nye hanskene mine. Liker ikke egentlig å ha noe som helst på hendene, men disse er nok det nærmeste jeg kommer noen jeg kan like. Da jeg kom tilbake ifra padlebutikken (God Tur i Bergen) og fortalte at jeg hadde vært og kjøpt hansker, fikk jeg et sånt passelig vilt blikk fra husverten, og spørsmålet "koRRdan faRRge vaRR det pÅ de?" nærmest spyttet ut. Men da han fikk se dem skjønte jeg raskt at jeg hadde gjort "rett", og han ble like fornøyd som meg. ;)

Lager nok et innlegg om hansker og muffer seinere - men generelt vil jeg mene at det er nå i stor grad en smakssak, og man er ganske forskjellig bygd. Så man må mest bare finne ut hva som passer best for en selv.

7 kommentarer:

  1. ser frem til innlegg om nævve-bekledning. kjøpte gode hansker som "alle" kjøper. Æ blei nu kald på nævvan allikevel. Selv om de kosta en del, i overkant av kr 500,- hvis æ huske rett. Og æ e bygd sånn at nævvan sitt ytterst på arman. Med nævvan plassert slik når æ frem til litt av hvert.

    SvarSlett
  2. Litt kult bilde? Er dritkult spør du meg, det er jo panorert på en treffelig god måte, veldig bra bilde. At du ruller og sculler har sluttet å forbause meg :ø)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jo takk, jeg ble i grunnen godt fornøyd. Særlig siden jeg ikke ante noe om at bildet ble tatt, før jeg så det etterpå! ;) Rulling er så, men sculling mens jeg ligger helt ut på siden tør jeg jo egentlig ikke. Så det forbauset meg veldig! - Men veldig kjekt å kunne! (Om jeg kan det hvis jeg prøver med vilje, er en annen sak… Det spørs…)

      Slett
  3. Hei Miamaria. Jeg har også min første sesong med samme hansker. De beste jeg har hatt til vinterpadling og jeg bruker de sammen med neopren muffer som det er lett å putte hanskene inn i. :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det høres betryggende ut. :) Hva slags neoprenmuffer har du? Jeg synes alle disse vintermuffene er kronglete å få hendene inni med hansker. :S

      Slett
  4. Jeg bruker Padler DK Wintermitten http://www.utinaturen.no/display.aspx?menuid=38 om vinteren og samme i nylon om sommeren. Det viktigste er at de tar unna vinden når du er våt på hender/hanske.

    SvarSlett

Kommentar - ja takk! :)