Etiketter

Ungdomskurs, dagstur

Trenger man si mer enn dette bildet om et ungdomskurs egentlig? Sånn holder de på hele tiden, de er råflinke.

I dag var jeg sannelig ikke sikker på hvorvidt det var forsvarlig å ha kurset. Værmeldingen sa 4 m/s, men ved flyplassen var det målt rundt ni da jeg sjekket før jeg kjørte hjemmefra. Og når meldingen på fire var stabil, ville det da bety stabilt rundt ni istedenfor? Hmmm... *Spent.*

Det blåste en del da jeg kom fram også. Plan A var utelukket, plan B var i det blå, og jeg hadde mine tvil om plan C. Men de ungdommene våre er så tøffe, at jeg landet på en plan C minus og gjorde noen små grep for å få den gjennomført.

Når man er på kurs lærer man ting, også vi som har styringa. (Om man vil.) Jeg lærte at det er svintungt å slepe to i flåte i sånn vind, uten det minste bølger. Men det går, bare man ikke tar seg vann over hodet.

Så snart vi kom dit vi skulle så var det greit, der var det rolig. Vi fyrte opp bål og tok fram det vi hadde med av mat og godterier, og koste oss der. Innimellom var vi i/på vannet og gjorde forskjellig, og så var vi på land og spiste og fikk varmen i oss igjen. Vannet er kjølig så det holder i april.

En annen ting jeg lærte, var et nyttig turmat-triks. Pinnebrød har jeg altid syntes hørtes godt og kjekt ut, men jeg husker/orker (enten en av delene eller begge) aldri å lage det. Men i butikkene selger de fix ferdig pizzadeig på matpapir, rullet sammen. Skjærer man av ei "skive" av rullen, så er det bare å rulle det av papiret og så på pølsa. Kjempelurt! Disse pizzabunnene kommer jo også i forskjellige varianter. Den ideen er så absolutt notert!

Ellers var ungdommene selvfølgelig like flinke som forrige gang, jeg blir stadig imponert. Flere bilder og filmsnutt på klubbens side HER.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentar - ja takk! :)