Etiketter

Fix ferdig ungdomskurs

Sist torsdag var det klart for siste kveld på ungdomskurset, og endelig fikk vi fint og stille vær. Vi hadde imidlertid en del som gjensto, så vi padlet ikke så langt likevel. Her er vi i land for sjokoladepause.

De fleste bildene er allerede lagt ut på klubbens hjemmeside, du kan se dem HER.

Litt synd at klubben ikke har det vi trenger av utstyr for å holde sånt kurs selv, så vi har skranglet litt ihop for å kunne gjennomføre. Det gir litt ekstra plunder og heft, både for ungdommene og oss voksne. Men det går, og det er jo det viktigste.

Det har vært en flott gjeng å ha på kurs, og ikke minst lærerikt og inspirerende. De får jo til hva som helst. Fortalte faren til den ene jenta hvor flink hun hadde vært å kante. Hun bare lå med kajakken på høykant og scullet til støtte, som den mest selvfølgelige ting i verden. «Det er jo bare å lene seg så langt at man ikke detter.» forklarte hun det. Jepp, det er det jo "bare", he he he. For noen. ;)

Forøvrig avsluttet jeg kurset med ei rulle. Så da er mairulle i boks. (Ikke at jeg er med på de månedsgreiene, men.) Jeg har nemlig kjøpt ny neseklype. Dessverre har jeg rotet bort begge de gammeldagse, og finner ikke tak i ny. :( Nymotens greier er bare møkk, de jeg har prøvd i hvert fall.

Vel, neste tur blir til Guvåghytta. Masse påmeldte, men foreløpig ikke optimal værmelding. Vi får se hva vi får. Tur blir det uansett – men hvor mange som kan bli med helt fra Ringstad, det får vi se når det nærmer seg.

– Når det gjelder siste "kurshelg" på Taen, så spørs det om den kommer. Jeg har noen bilder fra kompaktkameraet, men ingen fra GoProen. Som med det meste annet uken etter så skar det seg, jeg var jo ikke helt på stasjon. Trodde jeg hadde lastet dem over til dataen og tømte kortet – men det hadde jeg slett ikke gjort. Så da var de vekk. Så da spørs det om jeg gidder. Neppe.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentar - ja takk! :)