Etiketter

Ti på Skjæret, Storskjæret og onsdagstur

Onsdag var det tid for årets første onsdagspadling i padleklubben. Jeg rakk egentlig ikke å bli med, så resten startet kl. 18 uten meg. Men så hadde heldigvis Tom rotet med klokkeslettet, så han var også sein – vi laget oss derfor egen tur kl. 19. Vi padlet motsatt retning, og satset på å møte de andre på Storskjæret, for årets første Ti på Skjæret-post.

Bent og Chipo kom oss i møte, mens de andre ventet på Storskjæret… Eller… Hm. Dette er jo Sandøya. Ups. Chipo og jeg hadde ledd godt da den ene kalte det for Storskjæret og den andre for Lilleholmen (eller var det Lilleøya), for det var jo det samme, bare sagt motsatt.

Så fikk vi ledd godt en gang til da det viste seg her at vi faktisk snakket om forskjellig sted likevel, he he.

Men det var grei utsikt fra der vi satt på Sandøya, bort til Storskjæret som vi ser mellom bruføttene, om ikke annet… Og temperaturen var kjempefin selv om det var litt grått i været – tosifret temperatur, endelig! :D

Hele gjengen (minus meg) på pauseplassen. Bent, Kristin, Dag, Trond, Anja, Tom og Chipo, åtte stykker var vi tilsammen denne første onsdagsturen. Det synes jeg slett ikke er verst, en helt vanlig onsdag.

Synes denne brua er ganske kul, den slynger seg liksom av gårde. Gjør seg på bilder, synes jeg, selv om det ikke var flotteste fotoværet i dag. Resten av gjengen var nå klare for å padle tilbake til naustet. I dag var det jo Børøya rundt som var det egentlige målet.

Tom og jeg derimot, hadde jo padlet "feil" vei, så vi fortsatte videre feil vei og satte kursen mot Storskjæret. Her skulle det samles Ti på Skjæret-post. Vi er jo ikke komité for ingenting.

Ruta ble sånn her, avstikkeren mot vest er til Storskjæret. Vi fant ut at det var så fin kveld at vi tok en ekstra sving på retur, så turen ble totalt omtrent like lang som en hel runde rundt Børøya, faktisk. Tom målte med sånn endemondogreie.

Moloen så ikke ut fra sjøsiden. Søppel og utvasking. Blæh.

To på Skjæret! Med både strand og bru i bildet (og folk og båt), slik beskrivelsen sier. Storskjæret - check.

Tom må også ta et skjæret-bilde. Ikke helt lett å få kamera til å stå av seg selv.

Jeg fant meg noen «syputer» også. De er kule, selv om denne ikke var helt så hvit og fin som jeg hadde ønsket meg.

Kompassgropen var ypperlig lagringssted for dem.

Som vi så på sporet så tok vi en ekstrasving på returen, her har vi rundet øya og er på retur mot naustet.

Her var det AKKURAT for grunt til å komme over sittende i kajakken. Storfjæra i dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentar - ja takk! :)