Etiketter

Ny krise – nesten. Nordnorsk service.

Da jeg her om dagen var på denne turen, viste jeg til Eirin (foran) den smarte sikkerhetslina jeg har fast i vesten, som snurrer seg selv opp og dermed ikke er i veien. Kameraet har jeg i vestlommen, trygt fast i sikkerhetslina hvis den skulle glippe.

Eller for å si det som jeg skrev til Alfa Fritid nylig, etter turen:
«Heia! Sist æ va ute og padla så viste æ fram den sjenniale løsninga med den T-reign-dingsen som sikra kameraet, sånn at æ kan tør å ha det i vestlommen. Kjempepraktisk. "Og så når æ går på land og tar av vesten, så gjør æ berre sånn her" sa æ, og sku vise kor lett det va å klipse den løs ved behov. Men det va det ikkje, nåkka va feil. Og det viste seg å være at den eine tingen knekte, nemlig. Veldig upassanes tidspunkt spør du mæ, æ va jo midt i reklamen.»


Her er sånn T-Reign-dings, min nederst. Det var jo litt krise at denne var ødelagt, så jeg gikk rett inn på hjemmesiden til Alfa Fritid som den var kjøpt hos, for å se om han fortsatt hadde slike. Det hadde han – både reserve den delen som var knekt, men også hoveddelen – men i tre forskjellige størrelser!

Videre til Alf:
«Men, så har jo du heldigvis nye dingsa man kan kjøpe, til og med de smådingsan som den tingen knekte på kan kjøpes for seg sjøl. (Nu har æ skjønt koffør, også.) Men selvføøølgelig, så finnes den i forskjellige størrelsa! Og korsen veit æ ka slags størrelse æ har? Passa klipsetingen på alle størrelsan? Og hvis æ ska ha ny berre den hovedtingen som heng på vesten, med selve snurropptråden inni, korsen av de e det æ ska bestille for å få den samme som æ har? Det einaste æ veit e at den ikkje e svart, den e sånn gråblåish.

Det va dagens puzzle fra mæ. Æ må ha ny sånn, for ellers så forsvinn det kameraet fortar enn Svint.

PS. Ellers e æ steike fornøyd med den tingen, nu må det jo være straks et år sia æ kjøpte den, og den heng fast på vesten og brukes hver gang æ padla (og rulla, og alt). Minus når æ har glemt kamera. Det skjer, men ikkje ofte. Og den snurringa inni e like sterk enda! Æ e søkkimponert! Har hatt en sånn snurreting før og den hadde ikkje lange levetida. Nesten et år og den e like god, det e ikkje verst! Ja, bortsett fra den knekte tingen da, men plast e plast så det sei æ ingenting på. En sånn her bør alle ha.»

Så kommer det fra mannen som er av litt færre ord enn meg kan man si:

«Gode Gud for en regle..... :-)
Tar med både dingser og deler så møtes vi på Sortland i morra kveld!
Ok?»

Meg:
«Ja, det sku vær passelig! He he.»
 (Butikken holder altså til i Tromsø, som ifølge Naf e drøyt fem timers kjøring.)


Så sovnet jeg for natten og glemte jeg av hele greia, dagen som kom var travel. Til plutselig utpå kvelden ringer telefonen, helt uten at jeg venter telefon.

«Alfa Fritid» står det på telefonen som dirrer. (Det skal være usagt om det er av skrekk, spenning eller annet – den dirret i hvert fall.)

Det var Alf som var i Kåringen (en time unna). Med seg hadde han både klipsetingen og hovedtingen, og den siste i to forskjellige størrelser.

Hvordan er det med dere sørpå som har slike outlets og varehus og hele landets kajakkbutikker, har dere sånn service? Det har vi. Denne er riktignok en del timers biltur unna vanligvis, men dog. En times tid etterpå møtte jeg Alfabutikken ved Rema, og utstyret er i orden igjen. :)


Og når det gjelder selve dingsen, er jeg altså strålende fornøyd. Etter ett års bruk med den hengende i vesten til omtrent enhver tid, ser den fortsatt nesten like fin ut. Den snurrer inn lina like godt fremdeles. Jeg har størrelse small som er stort nok for meg, for jeg har uansett ikke lengre armer enn den lina er. Men for større personer og bavianer så finnes det altså to varianter som er større enn min, med lengre snurresnor.

Såkalt heavy-duty retractable gear tether. Anbefales definitivt herfra.
Det samme gjelder Alfa Fritid.
(Ikke at han kjørte ens ærend hit for å levere meg tingen, men likevel. Det hadde sikkert heftet mindre å slenge den i posten, og mange ville nok heller gjort det.)

6 kommentarer:

  1. Jepp! Alf på Alfa Fritid er gull verd. Har selv opplevd hans/deres KNALLSERVICE. Ikke noe minus at han er navnebror og.....
    Forresten så kommer det snart litt fra padling i Tyskland igjen...

    SvarSlett
    Svar
    1. Bare så synd at han aldri har den kajakken jeg skal ha, det stemmer aldri med merkene. :) Så det er kun annet stæsj jeg har handlet der – men det har han jo jammen nok av. Der kan man gå rundt i evigheter og se på ting. :)

      Slett
  2. Du den derre snurredingsen er helt fantastisk. Min er....vil tippe tre-fire år nå og like fin- fantastisk!

    Nei, vi har ikke en sånn derre Alf her sørpå. Dessverre. Mr. Service in person spør du meg. Heldige dokke.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, men såvidt jeg vet så har du vært like mange ganger i Tromsø som meg det siste året. :) Handling skjer oftest gjennom posten her også. ;)

      Slett

Kommentar - ja takk! :)