Etiketter

Lomtjønnåsen

Ingen tur denne helgen, så vi får poste en småtur til lands for et par uker siden. Inger og Edvard inviterte til en tur opp til Lomtjønnåsen. Det er ikke så langt, og det passet meg bra så jeg ble med. Vi fyrte opp i bålpanna, og så var det treklatring som sto på programmet.

På Lomtjønnåsen er det både lavvo og gapahuk. Det var et gjeng i lavvoen, og vi syntes uansett det var kjekt med frisk luft, så vi slo oss til i gapahuken. Bålplassen fristet, men det var utrygt for regn. Det er greit med tak for sikkerhets skyld, fant vi ut.

Det var ganske mange kule trær i området.

Etter hvert ble det god dreis i bålpanna. Jeg hadde dessverre ikke hatt tid til å lete fram popkornkasserollen, men vi hadde sjokolader, de andre hadde med marshmallows, og jeg hadde middagsrester fra dagen før på mattermos. (Jeg gir meg ikke på at mattermos er en kjempeoppfinnelse.)

Som sagt, mange trær.

Og enda ett til. Ingen EU-godkjente klatrestativ her, men de beste. Ramler man ned, lander man enten på mose, lyng eller en stein. Sånn er det bare.

Jo, så hadde de andre med pølse og ostesmørbrød også. Ostesmørbrød er også kjempelurt, bare så synd at jeg sjelden har hvitost på kort varsel.

På vei hjem traff vi en liten gjeng som samlet inn orienteringsposter. Her skal det befinne seg en på toppen. Inger og Edvard ble med i jakten på den.

Kort tur, men godt med frisk luft. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentar - ja takk! :)