Etiketter

Trugetur, men dompapen har daua

Jeg var satt opp på mating på Fuglehytta denne helgen. Et flott vær i dag, men så kaldt at jeg ikke prioriterte padling. Etter å ha vasket vinduer og slike kjedelige ting, tok jeg trugene på og satte kursen mot Fuglehytta etter at sola var gått ned.

Det gikk fint å gå opp uten hodelykt, men så måtte den fram da jeg skulle gå bort til skogen der de fleste foringsautomatene står.

Underveis traff jeg på Lisbeth, som også er blant de som er på lista. Og så har hun hytta som turmål relativt ofte ellers også. Det var jo trivelig å få selskap, og her har hun tent på stearinlys i hytta som gjør seg fint på bildet. :)

Her må det ordnes en dag, dette er ikke helt bra. Jeg hadde ikke remedier for det, men det har kommet fukt og blitt mugg - heldigvis rauser det ikke videre ned, men det er nok best å bare få fjernet det helt.

Håper i hvert fall ikke at det er årsaken til at denne stakkaren har bukket under. Trasig, men denne dumpapen har nok daua. Reagerte ikke på blitsen en gang, da er det nok lite liv. Men fin var den.

Satt en liten stund inne i hytta, siden det var så koselig med lys. Så er det godt også, å bare sitte et sted det er stille. Ikke sånn innbilt stille som vi har det i hjemmene våre med alskens dingser som durer i vei, men HELT stille. Ingen strøm. Og nå i mørket, ingen fuglekvitter ute heller. Herlig. Man må jo også skrive et notat i boka, om at man har matet og sånt.

Litt spesiell påkledning i dag. Utebuksa mi har krympet, så den var ikke til å få på seg med denne nye hjemmestrikkede stilongsen som jeg fikk til jul. (Jeg kan jo innbille meg at jeg fortsatt får den på med bare en vanlig stilongs under, så lenge jeg ikke prøver det.) Så dette ble en testtur med gamasjer, og skjørt. Det fungerte faktisk greit nok, men så var det ikke vind heller. Hadde nok vært verre om det blåste.

Truger er kult. Men jeg gikk på føttene ned igjen, for det var så pass hardtrakket fra før så det var faktisk like lett. Men fikk testet litt i løssnø der det ikke var trakket, og der duger de flott altså. Veldig bra, og så er de forunderlig lette.

2 kommentarer:

  1. Hadde min første trugetur i dag. Hadde med både ski og truger, angrer ikke på valget. Så ny har æ fått prøvd det.
    Forresten deilig å bevege seg på land også. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, truger er kult. Men at du har hatt dem SÅ lenge uten å prøve! Hvordan er det mulig å ha kult stæsj liggende så lenge før du prøver! Det var jo det samme med hammock!

      Slett

Kommentar - ja takk! :)