Etiketter

SKItur til Ingemannhytta

"Blir du med mæ og Tobias på skitur til Ingemannhytta i morra?"
"Jepp, hvis været blir okidok"

Været ga ingen mulighet til å snike seg unna, som vi ser. Det var bare å møte opp i Godfjorden, få på seg ski og greier, og komme seg av gårde. Sekken var pakket med diverse, antagelig rundt det samme som en ultralettpakker har med seg på overnattingstur sommerstid.

Det var jo fint da, ikke noe å si på situasjonen sånn sett. Men jeg er jo ikke videre glad i å gå på ski, det går jo så ulidelig tregt. Dessuten har jeg dårlige skisko. Blir fort kald. Har fundert på å kjøpe nye, men ikke kommet så langt - men derfor hadde jeg tatt luggene med i sekken for å ha på når det ble pause.

Vi ble kjapt forbigått, noen har det travlere enn andre. Noen var så tidlig påan at de var på tur ned da vi gikk opp i ellevetiden, til og med.

Det var bare å ta masse bilder på oppoverturen, det glemmes ofte av når man suser nedover.

Motivasjonsbrist. Denne bakken er gaaanske uendelig lang mentalt sett. 

Mor går fortsatt på med godt mot.

Sønn får ny giv etter hvert, og suser fra.

Hva tror vi har gått her? Ikke helt enkelt å se når snøen er så pass dyp.

Framme ved hytta var det snø nok. Vi spadde oss bål- og sitteplass.

Jeg hadde imidlertid ikke helt tro på dette bålopplegget.

Det var mye folk ute i marka i dag. Flere hadde overnattet på hytta, tatt seg en topptur og var innom hytta igjen for kaffe før de dro videre igjen. Noen stoppet her, noen stoppet litt lenger bort, en del gikk videre innover Bogheia. 

Ingunns asparges ble selvfølgelig testet. Tobias syntes slett ikke det var ille mat.

Oppskriften burde imidlertid komme med advarsel. Neste gang man går på do stinker det død og pine når man tisser. Dette har de forsket litt på, og funnet ut at det har noe med svovelgreier å gjøre. Attpåtil er det bare halvparten som kan lukte den stanken. Sånn om du ikke visste det, så var det sikkert nyttig - eller ikke!

I've got no legs!

Istapper er kule.

Som helt vanlig er ble bilder glemt av på turen ned, så dette ble siste. GPSn sier at jeg gikk over åtte kilometer på ski i dag. Med halvfeller opp, og ingenting ned. Alle oppoverbakker ble derfor en real utfordring. (Niks, jeg smører ikke.) Det viste seg også at det ikke bare var fordi skoene er kalde at jeg ikke har likt dem. Jeg får også gnagsår. Det er vondt. Blir ikke mer ski før jeg har nye sko.

3 kommentarer:

Kommentar - ja takk! :)