Etiketter

Nye Hilleberg Rogen

Hilleberg Rogen, redesignet utgave. Det meste er likt, men noen detaljer er endret. Jeg kjøpte jo den første utgaven i høst, men den viste seg i litt regn å være lekk. Jeg ventet til ny utgave med å få nytt, og tett før påske kom det. Eller, det kom feilsendt den gamle utgaven en gang til, når jeg tenker meg om. Like etter påske kom det nye, som vi ser på bildet her.

På dette nye teltet er det nytt opplegg for stengene, som før ble tredd inni en malje i enden. Men her er det stangkanaler som her i enden er stengt, med en litt underlig flapp som i grunnen ser litt billig ut. Men det funker helt sikkert.

I den andre enden er det en slags kopp som man setter stangen nedi. Jeg synes denne også ser billig ut, men det funker i hvert fall greit både å sette stanga nedi, og når man skal løsne igjen.

Her ser vi endringen som betyr mest for meg. Duken på ytterteltet er skjært på en annen måte. Ikke i rett linje mellom stengene, men en bue. Dette gjør at ytterteltet går helt ned til bakken og dekker hjørnene på innerteltet i mye større grad enn før. Da slipper jeg nok dam i teltet! (Jeg bare antar at jeg ikke er den eneste som har opplevd det, ettersom de gjør akkurat denne endringen.)

Dessverre måtte jeg sende også dette teltet i retur. Ved første gangs oppsett fant jeg dette pussige merket i teltduken. Det var så lite at jeg syntes det var litt mye å bry seg med, men samtidig ble jeg litt bekymret for styrken på duken, så jeg spurte om dette var vanlig. Klar reklamasjon, fikk jeg beskjed om. Så da ble forrige telttur også avlyst, i påvente av enda en ny forsendelse. Men nå håper jeg at jeg er ferdig. Personlig tror jeg ikke dette er feilproduksjon fra Hilleberg, jeg har mer tro på at stenger som ligger pakket inni teltet kan gjøre sånn når de sender teltet i pose istedenfor i eske. Selvsagt helt umulig å vite, men jeg klandrer ikke Hilleberg for denne, i hvert fall.

Jeg har god tro på denne nye versjonen, så nå er det bare om å komme seg ut på overnattingstur for å teste. :)

HER er førsteinntrykket av Rogen, gammel utgave. Lager nok en review når jeg har brukt det litt, sånn totalt sett og de nye løsningene mot de gamle, antar jeg.

4 kommentarer:

  1. Makan til "uflaks" med teltkjøp. Får håpe du raskt får nytt og får testet det :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Nytt er allerede kommet, jeg er bare litt treig med bloggingen. ;)

      Slett
  2. Svar
    1. Takk, det håper virkelig jeg også. Planla testing i helga, men det går ikke helt overens med denne forkjølelsen, så det må antagelig vente. Får kanskje sette det opp på plenen, og fyre i gang vanneren. :)

      Slett

Kommentar - ja takk! :)