Etiketter

Erikstadfjorden

Erikstadfjorden. Den har vært på 10 på skjæret i flere år, uten at jeg har vært der selv faktisk. En lokalkjent laget beskrivelsen, og det var vel på tide nå at jeg tok turen. Denne turen ble med kajakk. Her er jeg i en liten krinkelkrok, for å få med meg hele.

Siv er ganske fint da. Frisk farge som gjør seg på bilder.

Det var kulere terreng innover fjorden enn jeg hadde regnet med.

En god del furuskog – her har vi et potensielt sted for hengekøyetur! Det hadde jeg imidlertid ikke pakket for denne gang, så det må heller bli senere.

Men en god del bjørk var det også, og det var ikke flust med strender og denslags. Ikke typisk Inuk-enkelt å komme i land.

Turmålet! Gapahuken inne i fjorden! Her var det jammen benk å sitte på også. Fint plassert var den i grunnen også. Joda, hit kommer jeg gjerne flere ganger.

Videre inn fjorden ligger det et vann tror jeg, hadde jeg kommet med packraft hadde jeg nok tatt turen hit også. Men det får stå igjen til en annen gang.

Nå var det blitt så pass sent på dag at jeg var sulten, og det fristet med middag hjemme. Så nå bar det utover fjorden tilbake til bilen igjen, og jeg kunne krysse av for en flunke ny 10 på skjæret-post.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentar - ja takk! :)