Etiketter

Stamnes og øving på sculling med Martin

Jeg klarte faktisk å lure Martin med på padling to dager på rad. Jeg ville øve litt i bølger og han ville ha kort å kjøre, så vi dro til Stamnes dagen etter Taen. Det er korteste vei på nordvest for å få fatt i noe man kan bruke.

Været var særdeles variabelt i dag. Da vi kjørte bortover gikk det ganske hvitt på sundet, men det var jo sol og sommer – neida, jeg lurer dere nok ikke med snøpyntede fjelltopper på bildet, men sol var det i hvert fall.

Elingene var imidlertid ikke langt unna. Her ser vi sørover, mot Reinsnesøya og Sortland lenger sør.

Vi fikk det sånn passelig tungt mot vinden faktisk, for vi skulle jo selvfølgelig imot den. Planen var jo å surfe i retur, så klart.

Ja, det var faktisk så vi la oss i le ved land et øyeblikk og hentet oss inn før vi padlet videre. Det var liksom ikke fristende å stoppe utpå her, da ville vi måtte padle ganske mye opp igjen etterpå.

Dekorativt er det i hvert fall, med slike elinger.

Etter hvert roet vinden seg noe, og ved lykta på Stamnes ble det litt mer sånne større bølger man kan bruke til noe, ikke bare smått fjas og motvind.

«Skulle ikke du rulle, sa du? Jeg kan plukke deg opp hvis det går til helsike.», antar jeg dette gliset betydde.

Som tenkt, så gjort, på en måte.

Etterpå rundet vi odden, der var det litt sideskvalp som jeg tror Martin syntes var veldig artig. Her er han på jakt etter skatten i enden av regnbuen antagelig.

Den var skikkelig fin i dag, regnbuen. Til tider delvis dobbel også, det er stilig.

Bygevær er generelt veldig stilig! Her ser jeg ut Gavlfjorden, det blir Andøya vi ser til høyre og Øksnes til venstre.

Etter at vi hadde vært rundt odden og sjekket stranda som ligger der, er vi her på retur. Da padlet vi litt innimellom ting, for her var det litt skjær og småskøye greier.

Byger alle veier.

Rett og slett utrolig stilig vær i dag.

Rett og slett. Takk for turen. Utrolig stilig. Men jeg må få rettet på de rulledetaljene, der er mer å hente.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentar - ja takk! :)