Etiketter

Rusletur til fuglehytta

Sist helg ble det null padling, men det ble en tur i marka med Inger Merete og Vilma. Det blir lite av turer for tiden, men i dag kom jeg meg heldigvis ut. Her har vi kommet opp i lysløypa. Det var masse folk i marka i dag – mange med bærbøtter. 

Det var litt fare for regn, men også flott lys.

Flotte farger også, sånn som denne laven, for ikke å snakke om høstfargene på lauv og lyng.

Sausanking! Vi stakk ut av løypa for ikke å lage trøbbel for han som hadde fått dem med seg nedover. 

Jeg nevnte fare for regn, det har altså regnet en god del i det siste så det var ganske vått i marka.

Den røde fluesoppen er alltid like dekorativ.

Litt senere kom vi over en større klynge. På en måte er det synd at den ikke er god matsopp, men på den annen side så får den jo da stå i fred og lyse opp i naturen for de fleste som komer forbi.

Denne kan jeg ikke huske å ha sett før. Den sto i granskogen ikke så langt unna gapahuken jeg vet jeg har gått forbi tidligere. Fint med slike tiltak som får flere til å bruke nærmarka.

Vi gikk etter hvert til fuglehytta, og tok oss en pause der. Jeg plukket noen einebær der også, mulig det var bittelitt tidlig for det men. Jeg gjorde et forsøk i hvert fall. Siden jeg ikke tenkte på det på forhånd så hadde jeg dessverre ikke med nøkkel til hytta, men det var oppholdsvær så det var helt greit å sitte ute uansett.

Vi spaserte veien på retur, og kom forbi denne her. Den trodde jeg ærlig talt var rast sammen for lenge siden. Fargerik da, det skal den ha.

Fargerik tur med andre ord, tross gråværet. Vi slapp i hvert fall unna det verste regnet.

1 kommentar:

Kommentar - ja takk! :)