Etiketter

Roksøya fra Stamnes

Bygevær, og en av disse dagene man ikke helt vet om man kommer seg av gårde før man plutselig sitter i bilen og er klar. (En tur i august, noe på etterskudd.) Det var nordlig vindretning og jeg trengte å øve på ting i litt vind og bølger. Det var som bestilt for å ta turen ut mot Stamnes, og kanskje få samlet Roksøy-posten i 10 på skjæret med det samme.

Jeg glemte så klart å sette på Goproen, så her er jeg i land for å ordne det. Eller rettere skrevet, jeg har ordnet det og er i ferd med å komme meg ut igjen.

Det ble litt mer bølger lenger ut, vinden varierte en del.

Til tider var det skikkelig flott lys!

Regnbue! Nå ble det skikkelig god stemning, et flott skue.

Rundt lykta og videre bortover kan det bli interesante forhold ganske ofte. I dag slo det bra til, så jeg fikk litt å leke i bortover.

Stilig  lys!

God stemning!

Der har vi jammen en ny regnbue der borte, tøft!

Etter hvert ble det enda kulere lys og skyer den veien. Det blir visst en del «værbilder» i denne bloggen.

Roksøya, lyst opp i front her. Det var nesten litt spektakulært, for en herlig dag dette ble!

I land på Roksøya, 10 på skjæret-posten.

Dammdadadammm! (*skummel musikk*) Utsikt tilbake der jeg kom fra, og over fjorden.

Ut mot denne staken bygget det seg opp litt bølger som kunne være fine å trene i, både egenredning og rulle. Skulle det gå til helsike ville jeg da bare ende opp på Roksøya igjen. Ganske perfekt!

Da jeg var ferdig så det sånn ut mot Roksøya.

Sånn ut mot Gavlfjorden, nokså samtidig.

Turen tilbake holdt jeg meg nært land, det viste seg å gå kyr i fjæra. Det er ikke så alt for ofte jeg treffer på, så det var litt artig selv om det ikke akkurat er villdyr.

Bølger og vind tok etter hvert helt slutt…

Jeg kom meg videre likevel, selv om det var drøyt kjedelig et øyeblikk der.

Tilbake ved start, her ble det ei ny rulleøkt. Jeg fant det for godt å prøve igjen på reentry, sette på spruttrekket under vann og rulle opp – det lyktes faktisk. Filmen er lagt ut før, men legger den her også. (Nederst i innlegget, Blogger insisterer visst på at videoer skal ligge der.)

Det ble en flott tur, selv om den nesten ikke ble noe av. Det er om å gjøre å komme seg ut, det slår sjelden feil når man først gjør det.

Reentry og rulle - med spruttrekk som settes på under vann.

2 kommentarer:

  1. Ser ut til å ha vært en tur med variasjoner.
    Fine farger......ja det var det.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det var veldig kontrastfylt og flott. Bygevær er så kult! (Med mindre det kommer en byge akkurat når jeg setter opp eller tar ned telt… Det er lite kult.)

      Slett

Kommentar - ja takk! :)