Etiketter

Tur til Fuglehytta

Fuglehytta er et fint turmål når man ikke skal gå så langt. Det er først svak stigning, og så litt brattere den siste biten. Så kan man hvile seg på benken utenfor eller i sofaen inne, hvis formen var i dårligste laget. Perfekt når fysioterapeuten akkurat har gitt klarsignal for oppoverbakker.

Den første biten fra parkeringen er skogsvei langs et plantefelt. Her var det kjøttmeiser langs ruta, men ellers lite aktivitet. Møtte én person på tur denne dagen, bare.

Etter skogsveien blir det gradvis brattere, i første omgang bare bittelitt. Som vi ser er det helt glasert her også, så grovbroddene var på.

Litt til, så begynner man å øyne hytta. Som vi ser er det ikke kjempebratt, så denne turen klarer de fleste. Også de i rekonvalesensfase.

Stien nedover, sett fra samme sted. Enda må vi litt høyere opp for å få god utsikt over sundet, over til Sigerfjord på andre siden. 

Bare et lite stykke igjen nå, en kort bakke. 

Endelig har man fått utsikt utover sundet også, når man snur seg andre veien. 

Siden jeg først var her, tok jeg litt fuglemat med meg til granskogen (der dette bildet er tatt fra), og fylte på matstasjonene der. Det var ennå mat igjen, men jeg fylte opp det siste, så varer det en stund til. Det var lite fugler der nå, men jeg hørte om ikke annet dompapen. Det var kjølig, ellers skulle jeg satt meg ned og ventet til det dukket opp noen, men så kaldt som det er nå så var ikke det så aktuelt.

2 kommentarer:

  1. Du är omtänksam, du! Bra gjort, både med att skaffa dig frisk luft o ge mat till småfåglarna!

    SvarSlett
    Svar
    1. Den varer faktisk lenge, den fuglematen. Selv om det er en gjeng fugler innom hver dag og forsyner seg.

      Slett

Kommentar - ja takk! :)