Etiketter

Ti på Skjæret - Gisløy - check

Overtid i dag. Hadde med kajakken, for å padle mens jeg ventet fra vanlig arbeidstid til arrangementet starter. Dermed var det klart for første Ti på Skjæret-post i Øksnes. Denne er ganske lett å nå - henger en Ti på skjæret-boks fra i fjor (Ti på bølgan, som det het da) på hovdebygget her, på baksiden.

Denne veien skulle jeg bortover, for å se hvordan det ser ut. Fjellene vi ser, er på andre siden av Gavlfjorden – og ligger på Andøya.

Den obligatoriske skjæret-selfien. Ble ikke helt som planlagt, men det er bevis.

Denne steinen synes jeg var kul.

Oppdrettsanlegg. Når man skal slappe av før oppdrag på jobb, med bølgebrus og stillhet, er det en idiotisk idé å sette ut like ved et oppdrettsanlegg. De durer – hele tiden. Drrrrrrrrrr.

«Ka du glor på?»

Litt usikker på hva det er de har stroppet fast her ved lykta, men det står i hvert fall godt fast der. Nå var jeg kommet til yttersiden, men da var det også på tide å snu, hvis jeg skulle rekke overtidsoppdraget.

Litt skiftende vær i dag, hadde litt regn på turen. Men stort sett oppholdsvær, og lite vind. Fine farger i naturen for tiden.

Skulle gjerne hatt et skikkelig bilde av en sånn her snart, men da må jeg nok ha litt tålmodighet.

Oppdrettsanlegget bråket på retur også. Men det var finere lys nå.

Jeg prøvde meg på en rulle, men det gikk i dass igjen. Jeg må snart ta en økt med GoPro så jeg ser hva det er jeg tuller med. Re-entry gikk fint på første forsøk, men det er jo fryktelig tungvint. Og jeg KAN jo rulle, så det er bare tull å ikke klare det på første forsøk.

Bare sånn for å sjekke hvordan det i havet for tiden, rullet jeg uten neoprenhette. For de som har lyst til å pælme tørrdrakten – det var VONDT. Skikkelig vondt, rett og slett, så kaldt er det i havet ennå. (Nå ble jeg jo litt under for jeg prøvde to forsøk og sleit så med å komme meg løs, men dog. Vondt.)


Tilbake ved stranda. Dette er et fint område å padle i, etter det jeg fikk sett på en liten snartur i dag. Og et hemmelig tips – Det er krane på servicebygget, som det kommer ferskvann ut av hvis man skrur vannet på – så herlig å ha utstyret ferdigskyllet før man kjører hjem!

Kort, men fin ettermiddagstur. Godt mulig jeg gjentar dette.

3 kommentarer:

  1. Tøff stein! Ansikt med en munn som gaper etter luft...

    SvarSlett
    Svar
    1. WÆ! Det så jeg ikke før nå du sa det, men du har jammen rett! Nå ser jeg det også! KULT!

      Slett
  2. Tøff stein! Ansikt med en munn som gaper etter luft...

    SvarSlett

Kommentar - ja takk! :)