Etiketter

Skjoldvær-Skrova

Lørdag morgen våknet vi til stasvær, rett og slett. 

Vi kom litt tregt i gang siden det var blitt så seint om natta, men det er samtidig ganske fint å kunne sløve litt utpå brygga i sånt her vær. :) (Bildet er rappet fra Odd Eirik, han tok det sikkert fordi jeg okkuperte Exped'n hans...)

Disse karene heiv seg imidlertid rundt og gjorde arbeidet som måtte gjøres mens det var fjæra sjø. Disse greiene her skal nemlig fikses! Imponerende bare å gå i gang med noe sånt, det ser vel for mange ut som et håpløs prosjekt. (Og når det gjelder enkelte - er det imponerende å komme seg opp så tidlig når man har vært så seint oppe!)

Vi skulle imidlertid til Skrova, så etterhvert fikk vi pakket i kajakkene og kommet oss utpå. Fine forhold - medvinds. Ikke store bølger akkurat, men vi dreiv nå i et par kilometer i timen sjøl om vi bare lå og kikka oss rundt, så det var god dreis uten å slite oss forderva. :)

Litt laidback her, med resten av Lofoten fra Svolvær og utover i bakgrunnen. (Det skal sies at vi padla stort sett, vi lå ikke på ræk hele turen, he he he.)

Nå har vi nådd Skrova. Ferga er på tur inn og vi padler rundt for å ta samme vei som den. Passet meg fint, for akkurat denne biten padlet jeg ikke sist jeg var der.

Nesten kommet inn, fint her. (Også rappet fra OE)

Såh, framme på Skrova akkurat i tide til å rekke butikken for påfyll av diversediverse. Og IS så klart. Kajakkene fint lagt fra oss på flytebrygga. Så langt, alt vel.

Denne her var det flere som hadde fått med seg, oljetanken som er bygget om til hytte.  Det ser faktisk ut for at det går an å leie den, til og med. Snedig, utrolig hva folk finner på.

Den første av kajakkene forlot Skrova pr. rib-båt, han hadde det så travelt med å komme seg heim samme dag, kunne ikke vente på ferga som var flere timer til. Denne brygga har de fiksa bra opp siden sist jeg var forbi her, kjempebra.

Så ble det slutt på alt vel for min del. Ved utsetting av kajakken klarte jeg kunststykket å herpe tommelen såpass at det var null håp for å padle videre. Her avbildet den jækla tommelen i front, mens de andre i teamet pakker ut av kajakken min...

Til høyre i bildet står en litenversjon av feskarkona som står ved innløpet til Svolvær. Ferga er på tur inn til kai, og kajakken m/pikkpakk står klart for å være med inn til Svolvær. :(

Inuk Sur-nuk på ferga. Lite fornøyd med å måtte skysses i båt - den ER jo en båt, og vil bare frakte seg selv. Billettøren syntes at jeg heller skulle padlet, og det skulle jeg vel helst ha gjort, ja. Da måtte jeg imidlertid blitt værende i lengste laget på Skrova.

Så dette ble enden på visa denne gangen. Enda en tur med lastet Inuk, og jeg har ingen problemer med den når det er litt tyngde i. Ikke at jeg har prøvd i så tøffe forhold akkurat - men den er så rolig og fin at jeg får LYST til å prøve den i tøffe forhold. Det virker veldig ok. Ingen problemer med å ligge i ro en stund for å ta bilder o.l., så det er fine greier. Selges ikke med det første. ;)

Resten av turen vet jeg lite om, bortsett fra dette bildet jeg har rappet fra en Facebook-rapport fra Odd Eirik. Ser ut som de hadde det ganske fint, sjøl om turen inn i dag visstnok blei ganske lang i motvind. Skulle gjerne fått prøvd Inuken lastet i motvind, men det er forsåvidt greit at det ikke blir en lang strekning i første omgang. ;)

Tommelen går det forøvrig forbausende ok med. Det var nok et superlurt triks av Ragni å få fatt i is, så jeg fikk kjølt den skikkelig ned i flere timer. Tror ikke noe er brukket eller røket inni der, sjøl om det smalt godt inni der da det skjedde.

Tracket fra turen
Og så en stor takk til han som hadde det for travelt til å ta ferga, men som måtte kjøre til Svolvær for å møte ferga og hente meg, ganske straks han hadde kommet til bilen i Digermulen...

2 kommentarer:

  1. Mange flotte bilder! Stakkars deg som ikke fikk padlet hele turen, nå når du endellig begynner å bli venn med Inuken din. God bedring!

    Og all ære til padlekameraten som ordnet henting selv om han åpenbart hadde dårlig tid.

    SvarSlett
  2. Da fikk du oppleve noe av Molla-Skrova-ruta.
    Men Berre innersida...
    Blir det bra vær, blir det yttersida 9-11 september!
    Start Digermulen fredag kl 16 (trur jeg det var...)

    SvarSlett

Kommentar - ja takk! :)