Etiketter

Arctic Race of Norway

Foto: Remi Nyheim
I dag har tredje etappe i "Arctic Race of Norway" gått fra Lofoten til Vesterålen. Padleklubben samlet seg ved Hadselbrua, ikke så langt før innspurten i Stokmarknes. Vi kostet vekk skydekket i går kveld, så det var blå himmel i dag. Vi må jo vise oss fra vår beste side! Hushovd vant i Lofoten i går, så jeg regnet med han visste hva han hadde å gjøre i dag - man gjør da ikke forskjell. Heia Thor!

Jeg var tidlig på tur til Stokmarknes, men fant ut at det måtte pyntes ved veien først. Kvalbein, det er tøft og det hadde jeg jo i naustet. Men fy flate så tungt et sånt bein er! Tror det får ligge der noen dager, jeg har muligens ødelagt ryggen litt på det...

Disse ryggvirvlene var mye lettere, de er muligens litt hule. Fungerte fint som blomsterkrakker.

En rusten sykkel har også stått i naustet, den kom også på plass ved veien.

Denne bamsen, som jeg vant en gang jeg ikke var så veldig mye større enn den, fikk endelig komme fram i lyset igjen. Det hele plassert på en slags glidebår jeg også fant i naustet. Heia Thor!

Etter pynting hjemme kunne jeg kjøre bortover til Stokmarknes og Børøya. Remi og jeg ankom holmen først. Her kommer Trond med Frida og Johan i doblingen, og Gunn med stort flagg like bak.

Standsmessig transport med Storheia i bakgrunnen. :) Heia Thor!

Hurtigruta stakk av før det ble noe action. Men den er jo alltid kul, uansett.

Etterhvert kom det flere til, og vi fyrte opp kaffen for de som liker det.

Heia Thor!!!

Noen syntes nesten det var litt for koselig på holmen, og skulle nesten ikke kommet seg i kajakken igjen før syklistene kom forbi. Det er jo fint da, med hvit strand og alt. Men etterhvert så det ut til å dra seg til, det tikket inn SMSer om at de nærmet seg.

Heia Thor!

Nå kommer de! Opp og hopp! Eller stå, kanskje.

På tur over brua, fulgt av helikopter. Den største båten er redningsskøyta. Den liker vi.

Her kommer hele sulamitten nedover brua, hovedfeltet med to like foran. Og en hale av alskens biler og greier etter. Heia Thor, heia heia heia!!!

Men gadd han vinne? Nei. Femteplass. Vi dro heim.

Jeg kan forsåvidt godt forstå det, egentlig. I går var han i Lofoten, og kunne konsentrere seg om det han skulle. I dag var han her i Vesterålen - klart han blir distrahert av den flotte naturen, og de kule padlerne som heiet her, like før innspurten. Thor, du er tilgitt. Men du har pinade med å vinne hele driten i morra.

11 kommentarer:

  1. Svar
    1. Takk Sissel! Hyggelig å se deg innom padlebloggen også. :)

      Slett
  2. Svar
    1. Takk Kirsti! Dere ligger vel på samme viset i Harstad?

      Slett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  4. Herlig flott innsats Mariann :) Utrolig flott med pynt langs ruta !

    SvarSlett
  5. Takk for det! Var mye forskjellig å se langs veien, artig.

    SvarSlett
  6. Flott skrevet som vanlig, Padlemia.
    Skal si det var fart på syklefolka.
    Heldig med veret var vi!
    Takk til alle 15 (femten!) padlere som møtte opp på holmen.
    Remi

    SvarSlett
    Svar
    1. 15 var vel omlag dobbelt så mange som jeg hadde sett for meg. Så kult, særlig at det kom flere jeg ikke har truffet før. Gøy!!!

      Slett

Kommentar - ja takk! :)