Etiketter

Da har ho vært på vatnet


Da har det endelig blitt finvær, og det var på tide å prøvepadle kajakken. Først en runde i butikker for å skaffe vanntett pose til mobil og kamera, og duppedingser til åresnor. Så var det å få på seg alle klær og remedier, ringe padlekonsulent for å sjekke at ting var gjort riktig - det hørtes det ut for at jeg hadde fått til, så da var alt klart for første turen. Det var ikke snakk om noe langtur akkurat, planen var å holde meg atmed land i Sortlandsundet.

Her er jeg på tur sørover, retning brua. Dette er omtrent så nært blikkstille som vi kommer her. Krusningene er mest på grunn av båter og straum, vind var det omtrent ikke på hele turen.

Det var ikke så kjempemange fugler å se, de 20 silendene som svømte forbi naustet tidligere i dag hadde nok svømt langt av gårde. Men jeg så et par skarv, et par stokkender og noen måker.

En liten tur innom småbåthavna ved Sjøhussenteret. Her kan man ta seg en liten pause fra bølgene hvis man padler en dag det er bølger...

Sånn ser det ut andre veien, det var jo litt finere. :)

Da jeg var på tur tilbake herifra, så jeg en stor mørk klump i vannflaten bortafor naustet vårt, så jeg padlet bortover for å se hva det var. Det så ut som det beveget seg - jo, plutselig var den borte. En nise? Sel? Joda, det var en sel. :D Det var jo slett ikke verst utbytte, på første turen. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentar - ja takk! :)