Etiketter

Grimstad-Hovden - i mørtna, til slutt...

 I dag var jeg fast bestemt på padling. Det har vært blikkstille og klarvær to dager nå, og fortsatt klarvær i dag selv om det var ørlite vind. Ikke vind å holde seg på land for altså! Bare ikke speil oppå vannet. Jeg bestemte meg for en padletur i Bø, fra Grimstad til Hovden. Det geniale med å få en sjåfør til å sette meg av en plass og plukke meg opp en annen plass, er at da slipper jeg jo å padle tilbake... (Særlig genialt i medvind, må innrømmes, men det hadde jeg altså ikke regnet med! Flaks!) Retur samme vei er jeg ikke helt fan av, for da har jeg jo padlet den strekningen helt nettopp.

Utover her padlet jeg. På dette kartet ser man avmerket Grimstad, og så padlet jeg utover og gikk i land på stranden man ser øverst i kartet.

Det artige med kajakk er vel egentlig nettopp å ikke ta korteste vei. Jeg svingte innom det meste på den siden av fjorden jeg holdt meg til, blant annet gjennom her. Bare fordi jeg kan, liksom. :) Lå tang hele veien, så jo passelig ugjennomtrengelig ut - men med kajakk går det meste.

Ja, klarværet forsvant altså på kjøreturen til Bø. Det er bare tre kvarters kjøring, men skydekket lå over det meste av Bø dessverre. Likevel en fin tur. På den knausen ca. midt i bildet her, satt det en ørn. Prøvde å zoome den inn, men det likte den ikke, nei da fløy den - så dette er det beste bildet av den jeg fikk, he he.

Så til dagens mysterium. Jeg måtte i land for å få meg vann i en bekk jeg hørte, og da fant jeg denne fine stranden. Her var det masse spor! Jeg var jo begeistret for å ha funnet elgspor på turen, helt til sjåføren kunne fortelle meg at det går løse kyr der ute... (Elgku? He he) Men jeg så ingen ku. Ikke elg heller da, men de er jo kjent for å være flinke til å gjemme seg. De andre sporene har jeg mistenkt for å være oter, men har ikke fått sjekka.

De observante legger kanskje merke til at det har minka litt på lyset etterhvert som jeg har tatt bilder. Det er da ikke blitsen som er blitt dårligere, men jeg startet litt seint i dag, rett og slett for seint. Jeg så ganske greit til jeg kom nærme Hovden, men da måtte jeg gå i land på første stranda (skulle egentlig til neste), men turte ikke mer. Hadde glemte hodelykta, og skjærene ble litt rare i mørtna.

Nytt lært - ta hodelykt med for sikkerhets skyld. Så ser i det minste sjåføren hvor man skal hentes. ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentar - ja takk! :)