Etiketter

Vottesnes-Røsnes t/r

I går var jeg endelig i form til padling igjen. Pinsa gikk til helsikes sånn sett, men nå er jeg padleoperativ igjen. Vi starta på den ene siden av Eidsfjorden, kryssa over forbi Guvåghytta og padla videre inn til Røsnes. Guvåghytta er midt i bildet her, tatt med for å vise litt mer av omgivelsene enn i forrige innlegg derifra. Vi hadde lett vind i ryggen, så det var god fart uten å anstrenge seg videre.

Overskya, men ikke sånn tungt, tett skydekke. Nei det var alt fra helt hvite skyer til nesten svarte, og innimellom kunne det også dukke opp litt blå himmel. Så prydverdien var ganske stor.

Her var skydekket tettere, men også her var det  flott lysspill i skyene.

Returen var litt mer heftig, vinden hadde tatt seg opp (og blei da imot) uten å avklare med meg først. I og med at vi 1. var passelig seint ute med å starte returen i utgangspunktet og 2. måtte innom Guvåghytta for å få i oss noe mat før vi tok fatt på krysningen, så blei det ganske natt før vi kom på land. Det vil si - midnattsoltid! (23. mai er vel datoen for midnattsol her tror jeg?) Nå var det en del fjell (og sikkert skyer) i veien, men du verden for noen farger. For mørkt for apparatet mitt, men dere får kanskje en ide ut ifra dette bildet. Gang fargene med 1000, så er man nesten der... Her har vi kommet trygt i havn, det gikk nå helt greit selv om jeg ble overrasket av en bølge i fanget underveis, det var nytt. Måtte prøve det og. ;)

Og her er ruta. Drøyt halvannen mil ble det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentar - ja takk! :)