Etiketter

Strengelvåg-Bjørnen

I går ble det en liten tur, vi startet fra Strengelvåg i Øksnes. Vi hadde ikke før kommet ut av bilene, før vi hørte noe gakking, der var denne gjengen på tur opp fra stranda. Helt opp til bilene kom de, var veldig interessert i oss men vi hadde dessverre ikke noe til dem. Vet ikke hva det er de pleier å få hos folk. Her har de i hvert fall skjønt hintet, og er på tur ned igjen... Artig innslag.

Her et bilde av været. Det var nemlig knallvær da vi dro, i hui og hast for å få en tur mens det fortsatt var finvær. Og som vi ser, var det i siste liten... Skyene kom susende innover oss etterhvert som vi padlet. Men det er jo flott å se på, akkurat når det kommer sigende. Ikke så mye å skryte av bildene mine i dag, jeg har jo ikke vanntett kamera lenger (men nytt er underveis) så det er få bilder som blir tatt, ikke så mye å velge i. 

Men dette bildet har jeg fått låne hos Bent, her ser vi hvor kult det var på himmelen. Dette er tatt mot Andøya, man kan antagelig se Bleiksøya helt smått langt uti der om man ser nøye etter.

Vi skulle til en holme som heter Bjørnen, jeg hadde sett ruta på kartet før vi dro, men bare i full fart. Stussa litt etterhvert på at det var så lite holmer utover, syntes det hadde vært flere på kartet. Men jeg er ikke så god på kart, så jeg skulle nå ikke dumme meg ut med å spørre - gikk ut ifra at han som hadde satt opp ruta hadde kontroll. Her er imidlertid tracket... Hvorfor den bøyen der, mot nordvest? Eh...Nei altså...

Det var altså det, at vi padlet nå altså utover mot det som "noen" trodde var Bjørnen. Den ytterste holmen liksom. Så plutselig hørte jeg et latterbrøl fra den andre kajakken, og jeg kikket bortover for å se hva han så på. Han satt altså og gapskratta av "Bjørnen" og denne båten.

?

Jeg kunne ikke helt forstå at den båten var så morsom.


Videre forklaring, er at en båt av den størrelsen aldri ville gått på innsiden av Bjørnen. Det hadde plutselig gått opp for "noen" at vi var på tur ut til Anda fyr... Som vi ser her, et liiite stykke lenger ut... Det er helt sikkert fint der ute også altså, og jeg kan godt padle dit en gang, men det var nå ikke akkurat dit vi skulle denne gangen. :) Så da var det bare å dreie østover.

Her har skylaget kommet seg helt over oss, og vi har funnet Bjørnen. :) Den hadde sånne fine plasser hvor vi kunne padle innimellom, det går jeg aldri lei av.

En liten plass for rast og matpause, her var litt sånne rullesteiner faktisk. Ganske fint. Nå var det imidlertid blitt såpass seint at vi måtte komme oss tilbake til land igjen, og det var i grunnen også en opplevelse - orientasjonsmessig. Den ene etter den andre holmen trodde "noen" var Kloholmen og da trodde jeg på det, men etterhvert fant vi det lurere å sjekke GPSen og den sa da at vi var ikke i nærheten av sporet vi padlet utover... Vi burde jo vært cirka rett på streken. Så siste biten padlet vi etter GPS og ikke "inni mitt hode", da kom vi fint tilbake til bilene og kom oss heim før det var natt. Hurra!

Mer kul himmel, lånt bilde. Nesten som skyene laget en slags tunnell man kunne følge innover der, var veldig stilig. (Men vi kan neppe skylde på tunnelen for all feilpadlinga, dessverre.)

4 kommentarer:

  1. Flotte bilder, fin blogging....

    SvarSlett
  2. Takk Randi, hyggelig at du er innom bloggen og liker den. :) Flott profilbilde du har forresten. :)

    SvarSlett
  3. Får svare deg her.
    Takk for kommentaren på bloggen min.
    Er selv innom når det skjer noe nytt på din.
    Du tar så flotte bilda fra den enestående naturen deres.
    Joda det var skikkelig gøy å padle i brottene.
    Jeg har nettopp kjøpt meg en Current Design Squall til dette bruket.
    En veldig responsiv kajakk til det bruket.
    Så tar jeg bilder og filmer med Olympus µ 8000

    SvarSlett
  4. Hei, så trivelig melding! Jeg hadde jo Olympus (6000), men prøver meg på Panasonic Lumix denne gangen. Er kjempespent på hvordan det viser seg å være. :)

    Håper dere har brottpadling igjen snart, det var artig å se film fra. ;)

    SvarSlett

Kommentar - ja takk! :)