Etiketter

Fullmånepadling ved Verholmen

Mot diverse odds, så ble det padling i dag. Ja, for da jeg sto opp i dag følte jeg meg litt snytt. Det hadde blåst hele natta, men så ble det stille. Vindstille. Heldigvis var det forbigående, så det kom plutselig blåsende ny padlelyst. Jeg kjørte bort til Verholmen, og fant ut at der var det fint for å surre rundt og holde diverse ting ved like. Leif slengte utstyret i bilen og kom bortover han også. Her sjekker vi ut den plassen jeg har funnet fine surfebølger før. I dag var det ikke like gode forhold der, men. 

Vi padlet noen ganger videre ut, før vi surfa innover igjen. Nå var det begynt å blåse mer, så for hver gang ble det litt større bølger.

Innimellom ble det ganske stort, men tror nok ikke det var særlig mange som var over en meter. Men i perioder brøt det godt, om ikke annet. Fine forhold!


Etter hver runde tok vi en liten pause bak holmen, enten for pause og nye krefter, eller som her – for å fikse ting. Jeg hadde ikke satt lys på kajakken for jeg er ikke kjempeinteressert i at biler skal legge merke til meg, de blir så bekymret når jeg øver på rulling. Men nå begynte det å bli så pass skumring at det var greit å ha lys også for å se hverandre lett.


Så var det ny runde i bølgene igjen. Vi vekslet litt på hver side av holmen. 

Woho! Artig søndag!

Ved siden av Verholmen er det også et skjær, men det er ikke veldig ofte at det er kult der. Med forholdene i dag ble det et brott, men egentlig litt av den kjedelige typen. 

Dette bildet sier sikkert ikke dere så mye, men for meg er det reprise på en super surf! Det var ikke så mange skikkelige jeg fikk i dag, som var sånn at jeg gadd å sitte og styre sånn her, men jeg fikk et par skikkelige SPOING-surfer. Den jeg tenker på var ekstra kul, for da padlet jeg et stykke bak Leif sånn at jeg fikk skikkelig se hvor god fart jeg fikk. Han var forbisust på et blunk.


Hvis du synes bildene blir veldig ensformige i dette innlegget, bortsett fra det ene lenger opp som Leif tok, så kommer det av den enkle årsak at jeg kun hadde Goproen i drift. Det vil si, jeg prøvde å ta med Olympuskameraet også, men der sto det ikke minnekort i. Det forrige kunne jeg likevel ta noen få bilder med, det lagret noen direkte i kamera. Men det ser ikke ut for at det er samme sak med det nyeste, dessverre. 


Hei Arnt i vogntoget som kjører forbi inne på land igjen! 


Litt bakoverpadling ble det også for min del. Det kjentes at jeg ikke har gjort det så mye i det siste. Jeg har visst glemt det litt av, før gjorde jeg det på nesten hver eneste tur.


Det klarnet mer og mer opp på himmelen mens vi holdt på, det var jo fint i seg selv. 


Etter hvert kom også fullmånen, og det ble skikkelig fint. Jeg var ikke klar over det, men så jo at den var veldig rund, og kalenderen har bekreftet at det er i dag den er helt full. En ekte fullmånetur, rett og slett, helt uten at det var planlagt. Stilig. Men til slutt var det så pass mørkt at det var på tide å komme seg på land.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentar - ja takk! :)