Etiketter

Mildvær i Sigerfjorden

Mildvær! Etter all den kulda som har vært, har jeg gått offisielt over til perioden jeg heier på drittvær. Jeg hadde nå hviledag (fra jobb og behandling), og i tillegg kom jeg meg opp tidlig nok til å padle. Leif var lett å be med.

Han var litt seinere ute enn meg, så jeg fikk meg ei økt med diverse øving ved Dalsand mens jeg ventet på at han skulle komme. Det ble noen desember-ruller til, blant annet gikk jeg rundt uten oppsett, og rulla opp mot bølger og vind, på begge sidene. Bølgene var ikke så store, men dog. Ja, jeg sa det var blitt mildvær – men jeg hadde på meg like mye klær som ellers. Så jeg rett og slett faktisk måtte rulle for å kjøle meg ned… Kult.

Vi satte kursen til Åserøya i første omgang. Her fant Leif ut at han også skulle sjekke hvordan det sto til med rulla, ettersom han ikke hadde rulla på en god stund og i hvert fall ikke i desember. Den gikk uten assistanse.

Vinden var litt ubestemmelig, så det var ikke helt lett å legge ruta i dag. Vi frykta vinden ville dreie mot nord, sånn at vi kunne ende opp med motvind i retur også. Det tok vi imidlertid sjansen på, i håp om å finne noe tungsjø. 

Det fant vi ikke noe særlig av. Men når vi var kommet oss hit til odden, så kunne vi padle litt lenger ut mot sundet, og håpe på mer bølger og vind i ryggen innover. 

Om ikke annet så slo i hvert fall det til. Det var for lite vind til at det ble gode surfebølger, men vi fikk nå høvelig god dreis innover. 

Sånn her ble ruta til slutt. 


Det er ikke så mye lys når det er overskya om dagen. Det blir rett og slett begredelige bilder. Men de dokumenterer jo i hvert fall turen. 


Et par plasser innover bygget det seg opp litt større bølger enn ellers, og et par helt korte perioder var det litt krappere bølger. Men ellers lite fres. 


Nesten litt julestemning over bebyggelsen i Sigerfjord.


Leif tok noen ruller inne ved Dalsand også. Greit å holde ting ved like om vinteren. Sju plussgrader da jeg kjørte hjem! Passelig vintertemperatur synes jeg. Trenger ikke færre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentar - ja takk! :)