Etiketter

Påsketur utfor Ringstad

Det flotte påskeværet fortsetter. I dag var valget mellom kajakk og ski veldig vanskelig, men til slutt var det for seint for skituren jeg vurderte så da blei det kajakken i dag også. Angrer ikke på det. :) Her er utsikt fra like utfor Ringstad, mot Hadseløya.

Her og der var det isflak i vannet, det synes jeg gir en kul stemning. Enda kulere var det da jeg var på tur til land igjen, og padlet forbi straumen ned fra Pollen. Der kom isflakene seilende ned i full fart! Innmed land var det noen som krøp oppover igjen i sakte fart. Straum er fascinerende. Stoppet opp en god stund, bare for å følge med på det som foregikk der. Tøft.

Her flyter "oppvasken" etter en eller annen sitt måltid, antagelig. :)

Rett inn her ligger Ringstad. Dette er et fint utgangspunkt for padletur når man skal sikre seg rolige forhold, for her er det nesten ingen vindretninger som tar - og mange holmer og skjær som tar av for vinden, og som man kan padle innimellom. Enkelte plasser er det helt blikkstille, selv om vinden tok godt når man kom lenger ut.

Min nye termos, muligens den styggeste jeg har sett. Denne grønne står også særs dårlig i stil til min oransje kajakkk, i motsetning til den forrige jeg hadde (som var oransje...). Muligens litt finere i såpass fin natur. ;) Her hadde jeg en kort rast, med mat og varm kakao. Det er faktisk første gang jeg har brukt dagluka - den er bak meg på kajakken, så jeg har liksom syntes at det var litt ustabilt å snu seg bak der. Men det gikk forbausende greit, til og med fikk jeg lokket på igjen etterpå. :)

Den som hadde vært en oter. Oterspor var det overalt langs fjæra, men noen oter så jeg ikke før jeg hadde kommet på land og kjørt en times tid - en kilometer før heime igjen kom det en over veien fykende - og akende rett ned mot fjæra. Tenk så heldig, den har innebygget akebrett!

Det var ganske stor flo i dag, for her har jeg gått mange ganger før i tiden men vi måtte da aldri passe på om det var flo eller fjære for å komme over. 

Og her har vi aprilspøken... Kunne vært. Ser ut som en diger skavl på fjellet? Nånei, den er ikke stor den snøballen der. En mikroball, faktisk. Men stilig var det likevel, i liten målestokk. (Bare å se nært nok, he he.)

Ja, så er jeg altså kommet i gang med aprilturene, jippi!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentar - ja takk! :)