Etiketter

Straumsnes-Snarset

Passelig påskevær? ;) Våkna til blikkstilla og helt blå himmel uten en eneste sky, så da var det bare å pakke klart for padling. Starta samme sted som i går, men padla strake veien bort til der jeg snudde i går. Over ser vi hele Hongværan, med Hadseløya i bakgrunnen.

Sånn fjære liker jeg. Berg og stein, og så den gode lyden av bølger som slår imot.

Og her er ruta for i dag.

Noen sitt naust ser enda verre ut enn kajakken min sitt, faktisk... (Dette er da det som ser litt verre ut) ;) Dette bildet er imidlertid tatt med her for å minne utenforstående om at dersom man skal hit til området for å padle, så bør man huske på at det er ganske stor forskjell mellom flo og fjære. På sommeren er det heller ikke like lett å se maks, så om du skal på land en stund så dra kajakken m/utstyr lenger opp enn du tror, for sikkerhets skyld. (Og ha det i tankene når du setter opp teltet, så du ikke våkner i vannseng, he he he.)

Og dersom noen ikke fikk det med seg, så ser vi det også her... Lunsjen ble inntatt i tangen her, og jeg fikk skikkelig solt meg. Og nå etter turen ser jeg hvordan tørrdraktpadlere kommer til å se ut - jeg har fått skille! Kommmer nok til å være passelig bleik på kroppen, med friskt ansikt og brune hender... Uffda. Nå MÅ posten levere meg de muffene snart, ellers blir jeg seende ut som ren underholdning.

Her sitter det skarv. Ikke sååå lett å se kanskje, men jeg så dem godt i kikkerten. Og med det forbannede roret som dunker og dunker pang pang hele tiden og skarven som er såpass sky, så regnet jeg ikke med å få se skarv nærmere enn dette, så jeg passet på å ta bilde.

Men DA mens jeg satt denne veien, hørte jeg flaksende lyd rett ved siden av meg, så nært at jeg skvatt skikkelig. En skarv demonstrerte lavtflyging tett ved... Men jeg kom meg ikke til hektene av sjokket i tide til å få tatt bilde. Jeg tror de hadde en innflygning akkurat der eller noe, for det kom flere stykker forbi etterpå også, men de flyger faktisk ganske fort, så det ble ikke noe bilde. Viktigere å få sett godt på dem. :)






Stein, stein, berg, berg, jeg digger stein og berg. Og blå himmel!!! :)



Jeg fikk faktisk sett enda flere skarv, men allerede her var de passelig på letten. Her utover begynte det å ta til med bølger og dønninger, og lyden av havet tok seg kraftig opp. Brusing og buldring så det holdt, faktisk. Og et sted like innafor her (eller var det rundt den odden kasnkje), brøyt det såpass at jeg hørte meg selv (jeg var litt vel nært der det brøyt, egentlig) si "oy d*ven!"... Det plasket skikkelig til værs, og jeg var passelig uforberedt.


Måtte være litt obs det siste stykket inn til Snarset, men straks jeg runda odden så roet det seg igjen. Lyden er litt skummel likevel, men man venner seg til det. Etterhvert blir den riktig så trivelig, egentlig. Her er jeg på tur inn mot snarsetkaia, og bildet er i grunnen med for å vise at vi har egentlig mange stygge bygg langsmed havet her i området, men med blå himmel og fjell i bakgrunnen så er det ganske så lett å overse...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentar - ja takk! :)