Etiketter

Skjærfjorden-Skipnes-Kråkberget

Egentlig skulle jeg ikke, men så fant jeg det best å endre planer, og så ble det en tur til Skipnes i går. Ja, der som ASKR (i år med i World Cup) arrangeres. Nydelig sted. Ja jeg var bare med jeg da, fem stykker var vi tilsammen, her ser vi de andre fire. :)

Her er padleruta mi. De andre skulle overnatte der ute, mens stakkars meg måtte på jobb i dag så jeg måtte heim. Og når hurtigbåt ikke går når unger har fri fra skolen, så måtte det bli eget fartøy heim igjen og. Padla til Kråkberget og ble henta der - det betyr ganske så nesten to mil padling. Skjerfjord-Kråkberget har jeg jo padlet før, men dette ble egentlig ikke så mye av samme ruta.

Grønlandsåre må også prøves, da byttelåner man litt. Kan være en fordel at alle har hver sin da, og ikke en med to og en som padler med hender... Det går tregt. (Og er kaldt!)

Og her ankommer vi Skipnes til høyre, mens vi ser Tinden til venstre. Der var det oppvarmet husrom klart for de som skulle overnatte - og etterhvert fikk de seg mat også. Sesongen er startet der ute, det er bare å ta turen innom. Fin og hyggelig plass!

Vi hadde overskyet (men ellers fint) hele turen, men da jeg skulle padle heim igjen var det begynt å lysne ut imot havet. Dessverre padlet jeg med ryggen til - men da jeg var kommet i land var lyset blitt så flott utover at jeg måtte alarmere gjengen på puben i Skipnes - det måtte være enda finere der ute. Ryktene sier at det antageligvis var det, og. ;)

Ingen anger for at jeg har meldt meg på ASKR i år, nei. Her ute er det knallflott!!! Rett og slett. Jeg skal bli stort overrasket om jeg ikke tar enda flere turer hit ut allerede i sommer.

3 kommentarer:

  1. Fine bilder! Håper vi møtes imorgen. Hilsen Sjefen og Slipset

    SvarSlett
  2. Når man nu e pjusk selv, e det nu godt å ta en interaktiv tur på havet istedet.
    Flotte bilda og artig tekst.
    Stakkars Bent som padla med nevvan...
    Remi

    SvarSlett
  3. Hei Sjefen og Slipset, koselig dere var innom bloggen, jeg var litt treig med å se det... Blei fine turer dagene etter også. :)

    Remi, da skulle du ha sett da han prøvde å legge ut fra Snarset, for det var enda mye morsommere. Da lå nemlig åra igjen på flytebrygga, som ikke var innen rekkevidde. ;) Hi hi hi Men da har han kanskje lært at det er lurt å ha meg med på tur, sånn i tilfelle. ;)

    SvarSlett

Kommentar - ja takk! :)