Etiketter

Holmstad-Valsnes

Det manglet tre kilometer på 150, men mai tok ikke slutt før klokka tolv i går kveld. Ergo, utpå ettermiddagen var det ut på fjorden - været var guffent, men det var bare skøy. Her skulle vi egentlig sett masse fjell rett over. ;) Det ble en tur med allslags vær.

Her har det begynt å roe seg med vinden, og vi begynte å kunne se fjellene på andre siden. Ganske tøft når sola kommer gjennom skyene på dette viset. Det kom imidlertid aldri susende noen skapning ned, selv om det for noen kunne se ut som det skulle det...

Medpadler i kule omgivelser. Det var rett og slett skikkelig heftig som været og skyene forandret seg hele turen. Dessverre kollapset batteriet mitt, så jeg fikk ingen bilder fra det ble stille og klarnet opp. Men det var alt fra svak vind til at det gikk passelig hvitt, regn, sklett og hagl - og fint oppholdsvær med sol. Helt rått.

Været var virkelig en siste maidag verdig, det kom nysnø ganske så langt nedi fjellet, tok seg ganske godt ut (bortsett fra at jeg ikke liker snø!) mot det grønne lengst ned. Som sagt kollapset apparatet (så har man lært å lade batteriet oftere forhåpentligvis), så dette blir siste bilde fra denne turen. Fryktelig irriterende, for det var selvsagt dobbelt så mange kule motiver på resten av turen. ;) Vel vel, sånt skjer.

Dermed er 150 kilometer passert i mai, og vel så det. Fornøyd med det, men i juni skal det ikke telles kilometer. Nei det tror jeg ikke.

4 kommentarer:

  1. Gratulerer!
    Du har padlet like langt i mai som jeg har gjort siden januar....

    Fantastiske bilder som vanlig :-)

    SvarSlett
  2. Takk takk - men hadde du vært like mye oppå vannet og padla som du er i vannet og trener diverse, så hadde du vel nådd det samme. ;) Her er det null trening på rulle, berging og teknikk foreløpig. Men NÅ har jeg slutta å telle kilometer så da begynner kanskje jeg også snart, med slike fornuftige ting. :)

    SvarSlett
  3. Gratulerer, Miamaria! Himmelen åpner seg-bildet var helt rått. Bra sett.
    Padlehilsen ~anders

    SvarSlett
  4. Takk for det. :) Det var akkurat sånn det var, bare enda litt råere i virkeligheten. :)

    SvarSlett

Kommentar - ja takk! :)