Etiketter

Hanøy-Brottøy

På tur mot Lofoten tirsdag, stoppet jeg på Hanøy for en liten padletur underveis. Fant en grei plass å sette ut selv om jeg var alene - fordel at det går an å bruke tralla ned til vannet. (Jeg er dessverre ingen Pippi Langstrømpe, så jeg klarer ikke bære så langt uten å knuse noe.) Det var et stykke, men så lenge det er såpass greit og lite steinete som her, så går det bra. :) 

Jeg fant ut at det var en grei plan å padle rundt Brottøya. Her ser vi sola i ferd med å gå ned over Hadseløya - den var altså ganske så lav, så jeg så veldig lite det første stykket - caps funker best på høy sol, i lav sol må jeg vurdere solbriller snart. ;) Men fint var det!

Her er jeg kommet rundt på nordsiden av Brottøy, denne båten følger skipsleia og skal nå inn i Raftsundet på tur sørover. Den går ca. her forbi blant annet Vedøya, der padleklubben var på tur tidligere i sommer.

Jeg padlet selvsagt ikke samme vei som den store båten, jeg måtte jo litt innimellom holmene for det er så mye kulere. Her kom jeg selvfølgelig akkurat IKKE over uten å gå ut av kajakken, men da jeg var kommet hit for å ta bildet så flødde det såpass at jeg aaakkurat rakk tilbake før den kom seg over helt av seg sjøl og dro på sin egen alenetur...

Retning sørover, her ser vi Raftsundbrua til venstre i bildet. Jeg hadde litt lyst til å padle ned til den egentlig. Men så var det begynt å bli såpass mørkt at jeg fant det best å komme meg til land likevel, hadde verken med meg lykt, vann eller mat...

Så var jeg rundt øya, og de flotte fargene var om mulig blitt enda flottere og mer intense i mellomtiden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentar - ja takk! :)