Etiketter

Torsdagsrace med langsveisfarende

Torsdag og race rundt Børøya igjen. Gikk litt antydning til småhvitt utpå i dag, men motsatt vindretning denne gangen - ikke så ille som sist egentlig, men varte litt lenger. I gammelbåten hadde det vært null problem, men fin trening med Inuken i dag siden det kom fra siden et godt stykke.

Her er vi på tur ut, utsetting i fjæra hos Fredrik og Chipo i dag. Den ene i nye flotte surfskien, den andre i racer? I dette været? Inuk var visst "for kjedelig". (Syntes ikke vi som padla dét, men så har ikke vi blitt lei av den ennå... eller vant...)

Resten av gjengen. Helt til venstre en besøkende, det synes vi var stor stas! :D

Bildene i dag er det Remi Nyheim som har tatt, alle sammen. Nei det var IKKE for at jeg ikke tør å ta bilder i Inuk for det tør jeg (innimellom), men jeg hadde mista den lille dingsen på minnekortet sånn at fotoapparatet innbilte seg at skrivebeskyttelsen var på. :( Men Remi har jo tatt masse, så det går fint. :)

Startklare ved brua, denne gangen med to tilskuere oppå, også. :)

Kjell ferierer i området, og kjørte halvannen time hver vei for å padle ilage oss! :) Det hadde nesten vært raskere å padla rett over fjorden enn å kjøre rundt - i finvær i hvert fall. Men i dag var det nok ikke noe å ta turen over der. Særlig ikke alene!

Start! Hurtigrutemuseet til venstre i bildet. Rundt odden her kom det litt bølger fra siden. Ikke fryktelig masse, men i grunnen nok i denne tilvenningsfasen (som jeg er veldig spent på hvor lenge varer).

Vi fikk testet kameratredning på andre siden, det var iiikke så morsomt for meg som kom like bak "havariet" heller, for da regnet jeg med at jeg var neste... men det gikk faktisk bra for min del. Kjell var ikke imponert over kameratredningsfærene våre, og jeg kan godt være enig. Vi trener lite/ikke på det. Sjøl føler jeg at jeg ikke har nok styring sjøl til å manøvrere meg bort i sånne bølger en gang, med denne båten. Med "gamla" hadde det nok vært noe annet, men hadde jeg vært alene i området i dag kunne det fort endt med to stk i vannet. "Sorry, jeg har nok med meg sjøl" funker liksom ikke, vi må skjerpe oss på det der. Rett og slett. Øve.

Inuken skjente ut i dag, på surf. Det likte jeg IKKE. Det var liksom den kuleste forskjellen, at denne gikk rett fram... Men det gjør den altså ikke alltid. Men nå vet jeg det, så kan jeg være mer forberedt. Jeg ligger jo generelt høyt i sjøen siden jeg er så lett, så det kan nok være at både ror og kjøl "slipper" litt innimellom. Men det var litt spooky. (Det mest spooky på turen egentlig.) Kunne vel begynt med ballast i båten for å komme dypere så hadde vel båten blitt mer stabil, men jeg tenker litt at hvis jeg lærer meg den UTEN, så må jeg vel bli bunnsolid når den er lasta... (Som den vil være på tur.) Vi får se. :)

Så blei det en tur innom Fredrik og Chipo etterpå i dag også, baccalaoen i dag var go! Tusen takk for maten - igjen.

Et lite filmsnuttsammendrag fra i dag på slutten:

2 kommentarer:

  1. Du får montere blykjøl under skroget. Artig å sjå Kjell igjen, han skal vel feriere i påvente av ASKR.

    SvarSlett
  2. Han skal nok ha med seg ASKR i år også, ja. :) Blykjøl er kanskje akkurat hva jeg må ha...

    SvarSlett

Kommentar - ja takk! :)