Etiketter

Tauesystem

Jeg slepes ikke, etter en ufrivillig velt som skjedde ved tauing på min andre tur i egen kajakk. Jeg ser nå at jeg ikke nevnte det med så mye som ett ord i turrapporten... Vel, det som skjedde var tauing på tvers av en straum - det vil si, han som slepet meg begynte da å padle oppover straumen mens jeg fortsatt var på tvers, følgelig bikket kajakken mer og mer rundt, og under for jeg.

Men man kan jo få bruk for slepetau, folk kan knekke åra uten å ha reserve, eller skade seg for eksempel. Eller noen bare ikke klarer å henge med resten av gruppa. Da kan det være kjekt å ha slepetau. Sjøl kunne jeg ta ferge heim fra Skrova da jeg forstuet tommelen - men de fleste plasser man padler går det ikke ferge til.

Så nå har jeg skaffet meg dette her, da en butikk plutselig hadde salg på bl.a. sånt.


SE-4 Sea Kayak Towing Belt
Weight: 15.9 oz. (450 g)
This towing system is a must have! Built tough, the pouch contains 50 ft of ¾ in floating rope at the end of a towing bungee. The rope can be shortened to half its length and a webbing belt with cam buckle and safety toggle allows emergency release.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentar - ja takk! :)