Etiketter

Guvåghytta til lands, for en gangs skyld

Det ble ingen padling denne helgen. Av en eller annen grunn fristet det ikke, tross fantastisk flott vær. Men jeg fant på å gå en tur ned til Guvåghytta, den burde ligge midt i sola og jeg trenger et bilde av området etter at det siste naustet er kommet på plass. Så da ble det en snartur dit. Det er ikke så langt å gå, men en kort tur er som kjent bedre enn ingen tur.

Det var kommet mer klopping siden sist, men nå må det være ganske lenge siden jeg gikk hit, så det er egentlig ikke rart. Dessverre er disse langsgående plankene sleipe og nokså skumle å gå på til tider. Selv om jeg var obs og selv om jeg hadde sko med ekstremt godt feste på stein osv., så deiset jeg fullstendig på ræv litt seinere.

Det var mye bær på einene jeg så underveis, dessverre ingen blå. Men noen så ut for å være på vei til å bli det, om ikke annet.

Jeg hadde hørt at det var ryddet en del trær i området, og var litt spent på resultatet. I minst én av de forrige rundene har det nemlig forsvunnet hengekøyetrær! Denne gangen så det ut for at (de siste) hengekøyetrærne mine har fått stå, hurra. Hvem som har hatt reir her vet jeg ikke, men det er tett ved bålplassen så det må være en tøffing.

Hovedhytta og de to naustene, sånn som de ser ut når man kommer over den siste bakken. 

De fine skiltene i forrige bilde, har litt trøbbel. De er bare plugget fast i et tre, det hadde sikkert vært en god idé om ikke det hadde hatt seg sånn at trær vokser. Da skjer dette etter hvert.

Det var rett og slett en flott høstdag på Guvåghytta. 

Sisselrot? Er det ikke denne som skal smake litt lakrisaktig?

De som har bålet her har ikke hørt om sporløs ferdsel, eller så driter de i det. Lite pent. På vei tilbake til bilen møtte jeg flere stykker på vei til hytta. De bar tungt, så de skulle nok kose seg skikkelig her i helgen.

Jeg kjørte grusveien for korteste vei til Sortland. Plutselig så jeg noe rart som hang på en streng ved veien. Det var såpass suspekt at jeg snudde. Og det var jammen en haukugle. Tøft. Litt kjedelig at den satt med ryggen til.

Men jeg kjørte videre og snudde igjen, og imens snudde også ugla. Nå fikk jeg også bedre bakgrunn for å ta bilder av den. Bare ergelig at jeg ikke hadde med speilrefleksen, det hadde nok blitt bedre. Her sitter den og spiser.
 
Ganske tøff, spør du meg.

På vei hjem kom jeg forbi et par båter som lå og speilet seg.

En flott høstdag. Burde nok vært på vannet en tur jeg også, sånn egentlig.

5 kommentarer:

  1. Walk or float - always superb pictures.

    SvarSlett
  2. Walk or float - always superb pictures.

    SvarSlett
    Svar
    1. Thanks. :) I should do more trips by foot, but... Normally I just don't think of that as an option. :)

      Slett
  3. Funny but I felt like a hike yesterday also. Either way its great to get outside and smell the earth.

    SvarSlett

Kommentar - ja takk! :)