Etiketter

Nærtur i hammocken

Padleklubbens avdeling i Narvik la ut melding på FB med bilde av en hammock, og antydet uteovernatting. Selv hadde jeg avlyst overnattingstur ettersom jeg var hardt rammet av noe forkjølelsesdrit. Men dersom jeg bare kunne hoppe rett fra varm sofa til hammock? Det var bare å ta frem drillen og skru opp et feste i husveggen, vips, så kunne Amoken henges imellom storselja og huset.

Her kunne jeg jo til og med se detektimen, wifien nådde jo ut hit. Jo, dette var saker. Attpåtil med utsikt til skipsleia, så jeg gledet meg til å se hurtigruta Finnmarken gå forbi midt på natten. Den er vel her i tretiden en gang.

Midnattsola kommer ikke før om enda noen dager til, men jeg var også spent på hvor tidlig sola ville stå opp. Det kan ikke være så lenge den er nede nå heller. Flotte farger fikk jeg å se på, alle veier. Vet ikke hvorfor jeg ikke har gjort dette før.

Etter en liten stund kom det tøffende en sjark forbi. Folk ville ha direktesending på Facebook, men det fant jeg ingen steder å ordne. Vet det går an på datamaskinen, men jeg var jo på telefonen. Må sikkert ha en app for å kunne det, jeg har ikke det. I hvert fall så kom sjarken ganske langt mens jeg lette, så den er veldig liten på bildet... (Den lille prikken over nausttaket midt i bildet...)

Jeg sovna, og sov så pass godt at jeg enset ikke hurtigruta da den må ha gått forbi. Men her er i hvert fall NSO Crusader.

Amok Draumr 3.0 er god å sove i. Men jeg glemte mitt eget supertriks for å sove godt i telt/ute/borte - ørepropper. Derfor våknet jeg noen ganger i løpet av natten likevel, selv om jeg sov gjennom Hurtigruta. Fuglene holdt et skikkelig leven, ikke minst hordene av gjess som flyr att og fram for tiden. De beiter seg opp før de flyr videre nordover. (Men jeg fikk null gåsedritt på køya, heldigvis. Flaks.)

Anbefales. Når jeg ikke turte å ta sjansen på en lengre tur, var dette absolutt en grei erstatning, framfor å ligge inne i senga. Det er blitt så pass varmt nå, at det ikke ble kaldt heller, selv uten jervenduk.

2 kommentarer:

  1. Jeg erfarte viktigheten av at den henger helt rett. Hadde nok ei lita skjevhet som gjorde at jeg ville til ei av sidene. Dette forstyrret noe. I tillegg masde bylyda. Lure på om de banka rust på en av malmbåtan....
    Æ rusla til senga halv 4. Gleder meg til tur litt ut i periferien. 🤓

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er nesten så man burde ha med seg vater på hengetur. :) Man kan nok justere litt med strammingen på sidene, men det skal uansett lite til før det merkes. Heldigvis en grei ting å fikse, man må bare være litt nøye når man henger opp.

      Slett

Kommentar - ja takk! :)