Etiketter

En liten snartur utpå, bare

Ikke allverdens til vær i dag, så jeg dro til en liten fjord der det er ganske stille når det er sørvest, uansett hvor sterk den er. I går gikk det hvitt lenger utpå, men her var det stille og flere stykker som padlet. I dag var det imidlertid bare meg, trivdes godt med det.

Det var ganske høy flo, så det var helt perfekt å sette ut, bare å skli ned gresset. ;) Ulempen med at det var så høyt vann, var at det da ikke er så lett å se steinene som er rett under vannet... Ingen tangklaser som gir et hint... Så jeg padla meg bums fast på en stein, men klarte nå å kave meg løs på et vis. :)

Testet ut det nye fotoapparatet med pose, det gikk sånn passelig. Ikke helt lett å unngå svarte felt på kantene, og helt umulig å bruke noe zoom (kom ikke til knappen inni posen...). Men det var nå så guffent vær at det ikke var så mye å ta bilde av heller - ørna fløy så høyt oppe på himmelen at man ikke ser en flekk en gang, men denne kule steinen fikk jeg med på bildet...

Her er ut fjorden, straks forbi de holmene vi ser begynte vinden å få tak, så jeg stoppet der ute.

Forresten, når jeg sier guffent vær så mener jeg at skyene hang tungt, langt nede. Vindmessig var det vel selv lenger ut ikke verre enn at erfarne padlere hadde klart seg fint - bare jeg som ikke har noe der å gjøre. ;) Regnet holdt seg nesten helt unna - og temperaturen var jo helt fin, rundt 10 grader.

Kajakken står da bra i stil med høstfargene?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentar - ja takk! :)