Etiketter

Fotoapparat - Olympus though 6000

De fleste bildene her i bloggen er fra november 2009 fram til 29. august 2010 tatt med dette fotoapparatet. Etter å ha erfart i praksis at vanntette poser ikke alltid er vanntette (det kan nemlig gå hull på dem og det merker man ikke nødvendigvis før det er for sent), kjøpte jeg like godt et vanntett fotoapparat. Vanntett til 3 meter, støtsikkert fra 1,5 meter.  Det er greit å kunne ta bilder når det regner og sånt, og det tåler å mistes ned i fjærsteinene. Og så er det fint å kunne ta bilder under vann, det er jo mye fint å se der også. (Synes i grunnen det er litt rart at disse "rullerne" ikke tar mer bilder under vann? Det må jo være ypperlig...)

Apparatet funker helt greit. Det utmerker seg ikke med de aller flotteste bildene, men til dette bruket helt ok. Jeg bruker ikke zoom i gråvær, da blir det fort veldig kornete. Men uten zoom går det ganske greit. Det kan være litt lurt å følge med hvor hen man fokuserer f.eks. for å få med himmel osv., men det er null problem. Synes det er lett å bruke, og nå snart skal jeg finne en måte jeg kan bare klipse snora fast i vesten, sånn at det ikke lever så farlig når jeg tar bilder i bølger. :) Kan også ta filmsnutter med det, men det har jeg ikke prøvd særlig.

Synes apparatet generelt er bedre enn testene tilsa, så jeg er godt fornøyd med det. :)

(Dette apparatet sa dessverre fra seg tjenesten på tur til Risvær 29. august 2010.)

2 kommentarer:

  1. Vårt vanntett-kamera er også ett Olympus. Jeg sliter fryktelig med å få gode bilder i luft med det. Fargene blir ikke helt som jeg vil.....Men under vann tar det fine bilder :)

    SvarSlett
  2. Nei men Rita, du får neppe tak i et apparat som lager blå himmel når det er overskya, he he he. Denne sommeren bare ER fargene feil her nord. ;)

    Forbausende bra under vann ja, det glemte jeg å nevne. Hadde ikke trodd det skulle være i nærheten så bra på det.

    SvarSlett

Kommentar - ja takk! :)