Etiketter

Straumsnes til Finnøya og Hellfjorden

For en tid siden bestemte jeg meg for å kombinere en tur for å samle Hellfjorden og Guvågen-postene i 10 på skjæret, og samtidig sjekke om det var multer her eller der. Det ble også en test av det nye Goprokameraet. Dermed fikk jeg Goprobilder fra to ulike vinkler - her det gamle, festet med sugekopp bak på kajakken. Det andre står som vi ser fint plassert midt oppå hjelmen - dessverre viste det seg å være plassert litt feil, men det går (akkurat). 

Jeg satte ut fra Ringstad i dag, for jeg trengte et bilde derfra. Så padlet jeg over Jørnfjorden bort til Guvåghytta. Denne strekningen har jeg padlet veldig mange ganger før, men jeg liker meg godt der. Både utenfor Ringstad og like ut i fjorden er det fine holmer og skjær som jeg liker å padle innimellom. Noen av dem serverer også multer på riktig tid av året – men ikke denne.

Holmer og skjær, og landet bortenfor. Det var flotte skyer på himmelen i dag.

Jeg sa flotte?

Stranda på Finnøya herved dokumentert. Stemmer, det skulle faktisk bli tre poster i dag ja. Så mange at jeg kom ut av tellinga et øyeblikk, he he.

Guvåghytta, nok en post i boka. Her var det folk på land. Jeg skulle ut av kajakken av en eller annen grunn, så klarte jeg å tryne i vannet. Med hersens kai på ene siden av kajakken funket ikke støttetak som planlagt på en måte. Jaja, det var jo fint at det skjedde med publikum da… Eh… Ocean cockpit tar litt tid å venne seg til igjen.

Såvidt påbegynt turen videre inn Hellfjorden, dukket det horder med fugl opp. Jeg stusset på lyden. Hettemåker? Det er veldig så mange hettemåker det har kommet i Vesterålen de siste årene? Her har jeg ikke sett dem før i det hele tatt, men nå var det veldig mange. For mange til å telle.

Sånn, da var Hellfjord-posten også i boks, herved dokumentert. Flott dag i kajakken, uten tvil.

Dere ser kanskje her hvorfor jeg plumpa ved Guvåghytta… Det er ikke bare bare å sitte på bakdekk og balansere føttene ned i den lille åpningen.

Nuvel, det gikk fint, jeg kom meg oppi, her er jeg godt på vei utover fjorden igjen. Skyene ble egentlig bare kulere og kulere utover dagen.

Dagens track, to og ei halv mil cirka.

Og eeenda litt kulere.

Her er jeg på retur igjen, over Jørnfjorden. Styretak med vingåre tar også litt tid å venne seg til.

Litt imellompadlidng her. Bildene på den nye Goproen blir i grunnen ganske bra, det blir ikke så utbrent i de lyse områdene på himmelen som på det gamle.

I land en tur på en holme.

Ganske fint her, lunt er det også.

Men de hersens multene var ikke modne ennå! Søren klaske!

Søren klaske nr 2 - plumpa uti igjen da jeg skulle oppi kajakken… Rett i tang og greier. Jaja. Det var så varmt denne dagen at avkjølende bad fra tid til annen egentlig var helt passende. Dessuten var jeg jo uten publikum denne gangen, og kamera tok bilde på litt feil tidspunkt heldigvis.

Det ble en fin tur, og selv om jeg ikke helt har naila ombordstigninga igjen ennå, så trives jeg godt i Inuken igjen. Det blir mer Inukpadling fremover, garantert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentar - ja takk! :)