Etiketter

Ny kjølstripe - keel easy

For ei stund siden skiftet jeg kjølstripe på Avocet, nærmere bestemt ei remse med Keel Easy. Om den var slitt ut, eller bare blitt dårlig av elde, skal jeg ikke påstå bestemt, men det var i hvert fall tydelig behov for å bytte den ut. Her har jeg markert og festet den midt under kajakken. Det skal jo helst bli sånn høvelig beint, dette her. 

Punkt 1 i prosessen, rive av den gamle. Det gikk forbausende lett, ikke så vrient å få vekk limet heller, såvidt jeg husker. 

Sånn, da ligger den klar, så er det bare å varme og gnu den fast hele veien. 

Det gikk ganske greit, man må bare være litt forsiktig med varmen, og tålmodig.

Tålmodig ja, da er det klart at jeg går på en smell, det skjønte dere vel. Det ble knøvlete spesielt rundt senkekjølen her, der det ble mer bøy enn ellers. I første og andre runde løsnet det sorte fra selve limet som ble sittende på kajakken, men med litt styr så har det ordnet seg og ser nå greit ut.

Varmepistol lånt for anledningen. Jeg prøvde jo å kjøpe meg en sånn men den varmet mindre enn hårføneren så den gikk rett i retur til Biltema.

Som sagt, det ble bedre. Nå ser det ut som høyresiden på begge sider heldigvis. 

Det gikk forbausende bra med bøyene foran og bak på kajakken også. 

Litt annen vinkel

Se der ja, det kommer seg!

Vanskeligst framme, men det gikk helt fint det også. 

Ikke sikkert du ble så imponert, men det ble jeg selv så det er ikke så farlig. Det er en stund nå siden jeg gjorde dette, og det holder fremdeles helt fint. Jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg drøyet så lenge med å gjøre det, for det var slett ikke vanskelig. Vil du prøve sjøl så har de sånn Keel Easy i de fleste padlebutikker. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentar - ja takk! :)