Etiketter

Overnattingstur på fjellet

 

Telting i midnattsol bør man jo gjøre hvert år, egentlig. Minimum årlig, og gjerne på fjellet hvis det lar seg gjøre.

I år fikk jeg selskap, Johnny var i området (padleturen vi hadde tidligere på dagen kan du se HER) og hadde en plan om å gå på et fjell dagen etter. Tilfeldigvis var det et fjell med vanlig startsted på akkurat samme sted som jeg pleier å parkere når jeg skal på midnattsoltelting. Det passet jo veldig bra. Her ser vi også at telterne nede ved stranden har havnet i skyggen, stakkars. Desto mer fornøyde med at vi skal dit vi skal.

Skygge gadd ikke vi, for å si det sånn! Ikke denne gangen heller. 

Jeg hadde som vanlig med meg Rogen, mens Johnny hadde ett eller annet telt fra Helsport tror jeg. Det var også kuppeltelt, kan være greit her som det er litt steinete og ikke alltid bare bare å få ned alle pluggene.

Utsikten var akkurat like fin som den pleier å være. Rogen sto for øvrig veldig mye bedre enn sist, det er mulig det hadde sammenheng med at jeg husket pluggposen denne gangen. Sist måtte jeg bare feste bardunene med steiner, og fikk ikke festet innerteltet til underlaget. Nok om det!

En liten tur på toppen må man jo. Flott utsikt over storhavet også, ikke at der var så mye mer enn sjø å se da, men. Hadde det kommet en båt kunne vi sett den…

Jeg hadde kikkerten med (her på utlån, test-titting), men vi så ikke flere båter av den grunn. Men det skulle ikke stå på det, i hvert fall.

Det klassiske bildet fra teltåpninga! Jeg hadde husket å ta med stoltrekket, så jeg satt ei god stund i teltåpninga denne gangen. 

Posering for selvutløseren så begge får være med på samme bilde. Synes det ser litt kjølig ut? Kan ikke huske at det var det, men. Det er jo sånt som går raskt i glemmeboka.

Dette var vel ganske rundt midnatt tror jeg. Det lille skylaget i horisonten gjorde det i grunnen bare enda finere. Litt dekor, på en måte. 

Ikke så verst teltplass, tror han var høvelig enig.

Klassisk teltåpningbilde fra morgenen etter, det lot til å bli en bra værdag dette også. 

Det ble visst i varmeste laget i teltet for noen, kunne det se ut for. Det var det for såvidt i mitt telt også, men jeg la meg bare på siden av liggeunderlaget så gikk det fint en periode til. Kjempevarm på toppen, i kjøligste laget ned mot bakken, det blir jo grei gjennomsnittstemperatur, ha ha! 

Etter hvert måtte jeg imidlertid ut av teltet mitt jeg også. Det var for øvrig fjelltoppen i bakgrunnen Johnny hadde tenkt å prøve seg på. Der har jeg faktisk aldri vært. Jeg har vært med og prøvd en gang, men «kjentmannen» var ikke kjent nok, så vi holdt på å gå oss helt fast og måtte gå motsatt retning for å komme oss ned. Så jeg var strengt tatt ikke i nærheten en gang. 

Fortsatt flott utsikt, det lå an til enda en fin sommerdag. Hjem for å pakke om!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentar - ja takk! :)