Etiketter

Lille Skjervøya

 Sein på avtrekkeren, og flatt hav – da ble det å sette ut fra Vik, så jeg kunne ha kort vei til litt tungsjø. Her har jeg funnet ei lita stø med sand faktisk, for å sette ut fra. Vet ikke hvorfor jeg ikke har sett denne før, men den var praktisk.

Det var supert vær og rolige forhold, jeg satte kursen først mot Årnesan. 


Litt kjedelig transportetappe over, men mindre kjedelig enn om jeg hadde satt ut lenger bort, om ikke annet. Fjellene er ikke så hvite som de har vært, det er jo også positivt.


Årnesan. Det var stor fjære, så det så litt annerledes ut her enn det pleier, mer stein foran uværshula. 


Jeg hadde faktisk husket på å ta med kjeks i dag – og å spise den. Det skjer ikke hver tur, akkurat. 


Etter kjekspausen satte jeg kursen videre utover mot Skjervøyan. Jeg hadde litt begrenset med tid, men ville utover et stykke i hvert fall.

Det var lite drag å snakke om i dag. Selv her, som det pleier å bygge seg opp en del, var det dårlig dreis. Kjedelig. 

Men det kom noen speiderskarv susende. Det var generelt en del fugleliv i dag, tydelig at våren har kommet skikkelig nå ja. Vårstemningen var på plass. 


Her er jeg ved Lille Skjervøya, og samler 10 på skjæret-posten. I dag gadd jeg ikke gå på land for å skrive meg i notisboka. Hadde det litt småtravelt for å rekke et møte på ettermiddagen. 


Dermed ble det ikke tid til å stikke innom Holmsnesøya også, jeg måtte bare komme meg tilbake til bilen da jeg hadde samlet posten. Dessverre, for det var fint i dag og kunne nok vært ekstra kjekt på yttersiden av Store Skjervøya i dag.


Dette var forresten et litt kult område i dag, siden det var så pass stor fjære og jeg nok var her på gunstig tidspunkt. Da kom det uvanlig mye stein fram. 


Joda, det var blitt april. Det var bare å få den aprilrulla unnagjort, så det ble en stopp straks jeg kom til Årnesan. Her er jeg like innenfor odden. (Siden det var folk ved uværshula, gadd jeg ikke der.)


Jeg tok den på begge sider i dag, gikk helt fint. Det ser litt klumsete ut her, det var det sikkert også, men det er nok mest at jeg holder på å legge åra i posisjon. Jeg gjorde ikke det på forhånd, slik mange ofte gjør når man øver. 


Skikkelig flott lys, litt trasig å måtte hjem så tidlig i dag. Men jeg rakk i hvert fall en tur ut, hurra!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentar - ja takk! :)