Etiketter

Fersking-testing

Det skjer fra tid til annen at noen får det for seg at jeg skal lære dem å padle kajakk. Bare så det er dokumentert her med en gang, så trakk denne karen til slutt et lettelsens sukk, og konstaterte lykkelig at han hadde (faktisk) overlevd seansen.

Fyren var ganske blank fra før, det skjønner dere kanskje når han stuper ut i vannet på dette viset, han feiga jo ut fra hele greiene med en gang. Neida, det er bare et litt morsomt bilde som kan gi synsbedrag, i alle fall så både han og jeg feil med det samme – enda vi begge var der i øyeblikket.

Litt mer kjedelig så tester vi et par kameratredninger, siden det var typisk nok kommet litt bølger på sundet som hadde ligget paddeflatt hele dagen. Så det fikk vi unnagjort med en gang, just in case.

Det gikk jo ganske fint, han fikk til begge relativt smooth (ikke nevn det for ham), så da var det bare å sende ham av gårde på egen hånd. Han ville gjerne ha greie på hvordan man svinger når det ikke er ror bak, men det fikk han da værsågo' finne ut av. Derav er han her foreløpig på tur rett ut mot båtleia, mens jeg venter i spenning på hvor langt ut jeg eventuelt må hente ham.


Som sikkert mer forventet enn håpet, så ordnet det seg jo ganske raskt, så her har han kontroll. Dog noe skeptisk fremdeles. 


Det varte ikke så lenge! Når bare baugen pekte dit han ville, så ble det visst artig!


Så artig ble det til slutt at han ble nesten litt ovenpå, så da var det bare å padle til grunna der det blir bittelitt krappere bølger, og be ham om å snu… Ha ha. Dette er nok rundt regnet det tidspunktet han slo fast at bølger bakfra var litt annerledes. He he he. Men ikke søren at han veltet, det var jo litt boring, men.


Dette er tatt kort tid etter nesten-velten litt senere. Bare nesten! Plutselig hadde karen fått for seg at han skulle gjøre som jeg sa! Så da han holdt på å velte, seriøst, så bare klasket han til med et støttetak – som han hadde fått fortalt og demonstrert kun kort tid før. Null øving. Jeg lurer ennå litt på om jeg kan ha sett det jeg så, på en måte.


Så var det bare å lære ham det kjedelige med padling – sjauinga etterpå. Han fiksa det også fint. Kan faktisk godt være han gidder å padle flere ganger, ut fra antall glis på bildene å dømme. Jeg hadde jo et Goprokamera stående på for overvåkning under hele turen, så det er godt dokumentert.

Kajakken jeg sitter i på bildene kommer vi tilbake til… Testing testing… 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentar - ja takk! :)