Etiketter

En runde rundt Reinsnesøya

 

Minusgrader, men ikke så mange som fryktet. Jeg drøyde litt, men så dro jeg av gårde til slutt, for å padle en liten tur rundt Reinsnesøya. Hovedårsaken ser vi her – det var stedet jeg kom på som jeg ville få sett litt farger, samtidig som det var kort å kjøre til.

Pearly har ikke blitt luftet på en stund, så det var på tide. Jeg hadde fått noen merker på dekk som jeg ville se nøyere på først, det meste  av det viste seg heldigvis å være i plasten jeg har lagt på som beskyttelse, ikke faktiske merker i kajakken.
Jeg hadde ikke padlet så langt før jeg merket at noe var feil, men det tok litt tid før jeg skjønte hva det var. Jeg pleier jo å bruke vingåre når jeg bruker denne, men det hadde jeg glemt å ta med i dag. Jaja, jeg hadde det uansett ikke travelt. 

Nordover så det ut for at det kunne være nedbør i Øksnes, og jeg mistenkte at det ville komme min vei etter hvert. I går meldte det mildt og masse vind akkurat i tiden jeg satte ut, men det værvarslet forsvant i løpet av natten. Jeg var litt spent på om det var det været som ville dukke opp likevel, det kunne jo bli interessant i så fall.
Egentlig er jo dette en tur jeg kan ta hjemmefra, men da må jeg krysse over Sortlandsundet og det var uaktuelt når jeg var så sent ute. Krysse over i skumring og minusgrader utgikk. Dessuten var det på tide å teste et takstativ jeg har på, men dette får komme i egen post etter hvert. 
Satte kursen mot nordspissen av øya først, og så ta innersiden på retur. Tenkte det var lurt i tilfelle det skulle dukke opp noe vind, da kunne jeg stort sett stryke langs land tilbake. 
Jeg var kommet hit, har akkurat svingt rundt øya og satt baugen mot bilen igjen, da jeg kjenner de første snøfnuggene. Men det ble ikke mange, jeg havnet nok akkurat i utkanten av elingen. 

Like før jeg var tilbake ved bilen kom månen fram gjennom skydekket igjen. Ser den skal være full i morgen, så det var ikke langt unna fullmånetur.

Det blir kort for tiden, men sånn må det bare være noen ganger. Jeg kom meg i hvert fall ut! Noen dager er det en prestasjon i seg selv. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentar - ja takk! :)