Etiketter

Holmstad-Hokkabogen


Nydelig vær i går, men ryggen krangler for tiden. På Holmstad er det imidlertid så greit å sette ut, at jeg kan gjøre det alene. Nå får jeg kajakken av bilen med en homemade design spesial, og så triller jeg fra bilen ned til vannet, som vi kan se sporene etter her. Var forresten en interessant fugl i fjæra her, må ta med meg kikkerten en annen dag og se hva det var. Liten og kjapp, men kortere bein og kraftigere enn rødstilken.


Det er så mye kule mønster i fjæra, og fine farger særlig i sol.

Her har jeg fulgt fjæra bortover fra Holmstad, ser nå bakover mot Sildpollen og Valfjord.

Det var ganske seint på kvelden jeg kom meg ut, brukte nesten hele dagen på å bestemme meg for om/hvor jeg skulle dra hen. Det gjorde imidlertid at det ble et stilig lys ute, og man så konturene på hauger og åser sånn som dette her. Tøft.

Denne har jeg tatt bilde av før, fra andre siden men den var fortsatt like kul. Pussig at det bestandig er fjæra sjø når jeg er her? Så den imidlertid bokstavelig talt i et annet lys denne gangen. :)


Egentlig hadde jeg litt planer om å overnatte ute, men så oppdaget jeg dette i ferd med å sige innover. Det gadd jeg ikke å våkne midt oppi, så etter en kjapp titt på klokka padla jeg tilbake til bilen, heller.

Det var generelt mye fugl i dag. Skarv, måker, alke (men faktisk manglet dagens ørn!), terne, for eksempel. Og så var det endelig lundefugl å se, det har jeg ventet på. I dag så jeg mange, de var i fullt arbeid utpå der. Ikke var de like skeptiske til kajakk som til motorbåt heller, så jeg fikk sett ganske nært på dem. Søt fugl. :D

Her er stranda jeg dro ut ifra, sånn ser det ut når man kommer i retur. :) Her kjører man bare ned på en fin gressplass, og tusler ned på stranda. Anbefalt plass.

Nøyaktig som sist måned, mangler jeg nå ca. 3 kilometer for å nå målet. Som jeg egentlig hadde bestemt at jeg ikke skulle ha i juni... He he. Sånn er det, men denne gangen tror jeg ikke det blir en siste tur siste dagen, for å hente det.

3 kommentarer:

  1. Fantastisk flott natur. Padlet en del kajakk og overnattet under åpen himmel jeg også tidligere.
    Sunnmørsfjordene er heller ikke å forakte :-)

    SvarSlett
  2. Flott blogg! Ble fryktelig nysgjerrig på hva du bruker for å få kajakken opp og ned fra biltaket?

    Turist

    SvarSlett
  3. Sunnmøre ja, kanskje jeg tar med kajakken nedover der en gang. :) Skulle vært en tur der snart.

    Homemade design spesial kommer i eget innlegg en gang jeg får tid. :) Det er i grunnen ikke mer enn en slags rulle som kommer så langt bak på bilen at jeg når uten å løfte kajakken så fryktelig masse. :)

    SvarSlett

Kommentar - ja takk! :)