Etiketter

Adventstur til Verholmen

Søndagstur, det var bestemt. Denne søndagen slo gatelysene seg av en time tidligere enn forrige helg, jeg var også tidligere ute. Det ble en tur hjemmefra, for å ikke sløse lys-tid i bilkjøring.

Flatt hav. Men det lurer en eling i det fjerne kan det jo se ut for… Kanskje det blir noe skøy underveis? Jeg hadde tenkt meg bort til Verholmen for å øve litt rulling, siden det blir en stund til neste bassengtrening.

Litt bortenfor staken lå det en fugl. Det vil si, det lå flere – først så jeg teist.

Men så lå det også en havelle der! Favoritten! (Jeg har mange, som kjent.) Det må anses som et lite mirakel i dette (mangel på) lyset at man kan se at det er en havelle, men. Det går såvidt.

Framme ved holmen, kunne det virke som det kom litt trekk i luften.

Jeg bestemte meg for å svinge på innsiden av holmen til stranda, og traff underveis på denne her. (Ganske mirakuløst at den også er festet på minnebrikken.) Det skulle vise seg å være to på øya, jeg hadde bare ikke sett den andre ennå.

På innsiden av holmen (som faktisk er ganske liten) var det helt rolig.

Det var det ikke lenger på utsiden! Jeg bare gikk kjapt opp på øya, og da så det sånn her ut på utsiden – det var tydelig en eling som peiste på innover. Artig! Kanskje det kunne bygge seg opp noe her etter hvert!

Fortsatt ganske rolig på innsiden av holmen, men du ser på overflata at noe har begynt å skje.

Det passet ypperlig, for jeg skulle øve på rulla og da fikk jeg jo gjort det i litt skvalp.

Det gikk faktisk an å få små surfer innimellom, og det er jo litt artig når man ikke har gjort det på en stund. Her padler jeg litt i oppoverbakke, men fordelen med å padle i oppoverbakke er jo at da kommer det en nedoverbakke like bak – og surfemulighet.

Det ble til at jeg padlet litt rundt øya noen ganger, bort til et skjær, litt utover og inn, og sånn.

Da jeg så på klokka at jeg burde komme meg hjemover satte jeg kursen bortover med god dreis i ryggen – som ble stadig mindre, og etter hvert ganske kjedelig, flatt hav. Men det var lite kjedelig i forhold til denne tørrfisken! Det er med vakumpakking som med vanntette poser. Det er bare tett til det ikke er tett lenger. Denne har tydeligvis vært ikke tett lenger en stund, så tørrfisken var helt ødelagt. Nedtur, når jeg kom på å skulle spise den!

Gatelysene slo seg på før jeg kom hjem, selv om det var fint lys i sør. Jeg tok ei rulleøkt i fjæra her også før jeg gikk i land, men da var goproene fri for batteri så det ble ikke filmet.

Selvutløser! Ett sånt bilde må vi ha, selv om det hadde vært bedre å huske det da jeg var på Verholmen.

Filmsnutt fra turen. Jeg har fått god internett, så nå er det vits å lage filmer igjen – de går nemlig an å laste opp, uten at det tar hele kvelden og natten - og gjerne stopper underveis. Men siden det har vært så dårlig så har jeg redigert lite i det siste og jeg merker at jeg ikke husker så veldig mye av programmet.

Nuvel, fin tur! Neste helg blir det forhåpentligvis med noen fra klubben? Det er i hvert fall satt opp klubbpadling. Bli gjerne med!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentar - ja takk! :)